اثرات مخرب گوشت فراوری شده بر مغز

اثرات مخرب گوشت فراوری شده بر مغز

بلایی که گوشت‌های فرآوری شده بر سر مغز ما می‌آورند

دنیای قلم -یک مطالعه تازه در استرالیا نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به آلزایمر در طول زندگی خود به طور منظم گوشت و غذاهای فرآوری شده مصرف می‌کرده‌اند و بر همین اساس محققان دریافتند که مصرف روزانه غذاهای مبتنی بر گوشت با ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است. محققان دانشگاه بوند استرالیا پس از مطالعه روی ۴۳۸ نفر، به ارتباط قوی بین اختلالات تحلیل‌رونده عصبی و مصرف گوشت و فرآورده‌های گوشتی دست یافتند. اختلالات تحلیل‌رونده عصبی یا دژِنراتیو مغزی باعث از بین رفتن تدریجی سلول‌های اعصاب می شود و بیماری آلزایمر و پارکینسون از جمله این بیماری‌هاست.

به گزارش «یورو نیوز» جامعه آماری در این مطالعه علمی شامل  ۱۰۸ بیمار مبتلا به آلزایمر بود و ۳۳۰ نفر نیز در گروه شاهد قرار داشتند. در این مطالعه، افراد مبتلا به اختلال تحلیل رونده عصبی به طور منظم غذاهای فرآوری شده همچون گوشت، سوسیس، ژامبون، پیتزا و همبرگر مصرف می‌کرده‌اند و در عین حال در رژیم غذایی آن‌ها میزان مصرف میوه و سبزیجات کمتر بود. پیشتر مطالعات دیگری نیز ارتباط بین رژیم‌های غذایی پر گوشت و بیماری آلزایمر را یافته بودند. در همین ‌باره مطالعه‌ای که سال ۲۰۲۳ در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، نشان داد که عوامل خطرآفرین در ابتلا به زوال عقل شامل مصرف زیاد چربی‌های اشباع شده، گوشت و غذاهای فرآوری شده است. 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.