آجیل بخورید افسرده نشوید

آجیل بخورید افسرده نشوید

آجیل بخورید و افسرده نشوید

دنیای قلم -دانشمندان اسپانیایی در مطالعه جدیدی دریافته‌اند که مصرف روزانه یک مشت آجیل می‌تواند با کاهش 17 درصدی خطر ابتلا به افسردگی همراه باشد. آن‌ها می‌گویند کسانی که روزانه 30 گرم مغزهای مقوی مثل گردو، بادام، پسته، فندق و ... مصرف می‌کنند، کمتر مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده‌اند.


   بررسی 13 هزار نفر


پژوهشگران اسپانیایی با بررسی داده‌های مربوط به بیش از 13 هزار نفر در بازه سنی 37 تا 70 سال در پایگاه اطلاعاتی بیوبانک بریتانیا از سال‌های 2007 تا 2020، متوجه شده‌اند که خوردن آجیل می‌تواند به افزایش سلامت مغز کمک کند و خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد. این افراد در ابتدای پژوهش هیچ علامتی مبنی بر افسردگی نداشتند.


  رابطه‌ای معنادار بین مصرف آجیل و سلامت مغز


محققان می‌گویند یافته‌های آن‌ها صرف‌نظر از عواملی مثل سبک زندگی، بیماری‌ها و شاخص توده بدنی است که شاید بر سلامت روان اثر بگذارد. مصرف 30 گرم آجیل معادل تقریبی 20 عدد بادام، 10 عدد فندق برزیلی، 15 عدد بادام هندی، 40 عدد بادام زمینی یا 30 عدد پسته است. اگرچه محققان در این مطالعه یک رابطه علت و معلولی را کشف نکرده‌اند، اما از کشف رابطه‌ای معنادار بین مصرف آجیل و حفظ سلامت مغز خبر داده‌اند. نتایج این پژوهش در مجله
 clinical nutrition منتشر شده است.
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.