آیا بعد از غذا می توان قهوه نوشید

آیا بعد از غذا می توان قهوه نوشید

نوشیدن قهوه بعد از غذا خطر دارد؟

دنیای قلم -درباره مصرف قهوه قبل و بعد از خوردن غذا، نظرات مختلفی وجود دارد. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن قهوه تلخ صبح ناشتا باعث افزایش اسید معده می‌شود.

پس افرادی که رفلاکس معده دارند یا سیستم گوارشی آن‎ها به‌خوبی کار نمی‌کند، بهتر است صبح‌ها قهوه تلخ مصرف نکنند. با این حال، آغاز روز با یک فنجان قهوه برای بالابردن انرژی، رفع خواب‌آلودگی و افزایش تمرکز برای شروع روز بسیار رایج است؛ به همین دلیل نوشیدن قهوه ناشتا برای افراد سالم مشکل خاصی ندارد. عاشقان این نوشیدنی سرشار از کافئین، آن را قبل و بعد از غذا هم ترجیح می‌دهند.

متخصصان تغذیه بهترین زمان مصرف قهوه در روز را حدود ساعت 11 تا قبل از 2 ظهر می‌دانند. خوردن قهوه در بعدازظهر، باعث افزایش سطح هوشیاری و اختلال در خواب می‌شود. برخی از متخصصان هم خوردن قهوه بعد از غذا را در کاهش وزن موثر می‌دانند، زیرا قهوه اجازه نمی‌دهد، گلوکز و کلسترول غذا در بدن افزایش یابد. با وجود این، بد نیست بدانید که قهوه ممکن است در جذب آهن و کلسیم موجود در غذا تداخل ایجاد کند، بنابراین افرادی که کم‌خونی شدید دارند، بهتر است قهوه را با فاصله از وعده‌ غذایی خود میل کنند. سالمندان و افرادی که کمبود کلسیم جدی دارند، بهتر است مقدار قهوه خود را کاهش دهند، زیرا قهوه جذب کلسیم را کاهش می‌دهد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.