نوشیدن قهوه با شکم خالی مفید است ؟

نوشیدن قهوه با شکم خالی مفید است ؟

فواید نوشیدن قهوه چیست

دنیای قلم -برخی معتقدند که نوشیدن یک فنجان قهوه با شکم خالی مضر است، زیرا هیچ ماده‌ دیگری در معده وجود ندارد که از آسیب‌های واردشده به پوشش معده جلوگیری کند. با این حال، تحقیقات نتوانسته‌اند ارتباطی بین قهوه و مشکلات گوارشی   پیدا کنند؛ صرف نظر از این که قهوه را با معده خالی می‌نوشید یا خیر.

البته، بخش کوچکی از مردم به شدت به قهوه حساس هستند و به طور منظم سوزش سر دل، استفراغ یا سوء هاضمه را تجربه می‌کنند، فراوانی و شدت این علایم بدون توجه به این‌که قهوه را با معده‌ خالی می‌نوشند یا با غذا، ثابت می‌ماند.با این حال، سیستم بدنی هر شخص منحصر به فرد بوده و مهم است که به نحوه‌ واکنش بدن خود توجه کنید. اگر بعد از نوشیدن قهوه با معده‌ خالی مشکلات گوارشی را تجربه می‌کنید اما زمانی که آن را بعد از غذا یا با شکم پر می‌نوشید چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، بهتر است میزان مصرف خود را بر اساس همین موضوع تنظیم کنید.

بحث رایج دیگر این است که نوشیدن قهوه با معده‌ خالی ممکن است سطح هورمون استرس یا همان کورتیزول را افزایش دهد. هورمون کورتیزول توسط غدد فوق کلیوی شما تولید می‌شود و به تنظیم متابولیسم، فشار خون و سطح قند خون کمک می‌کند.

با این حال به گزارش «دیجی‌کالا مگ» سطوح بیش از حد مزمن این هورمون می‌تواند باعث مشکلات سلامتی از جمله تحلیل استخوان، فشار خون بالا، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی شود. سطح کورتیزول به طور طبیعی در زمانی که از خواب بیدار می‌شوید به اوج خود می‌رسد، در طول روز کاهش می‌یابد و دوباره در مراحل اولیه‌ خواب به اوج خود می‌رسد. جالب این جاست که قهوه تولید کورتیزول را تحریک می‌کند؛ بنابراین، برخی افراد ادعا می‌کنند که نوشیدن آن در اول صبح، زمانی که سطح کورتیزول به طور طبیعی بالاست، می‌تواند خطرناک باشد. با این حال، تولید هورمون کورتیزول در پاسخ به قهوه، در افرادی که به طور منظم آن را می‌نوشند، بسیار کمتر به نظر می‌رسد و حتی برخی تحقیقات نشان می‌دهد که سطح این هورمون اصلا بالاتر نمی‌رود!

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.