به این دلایل قهوه بنوشید

به این دلایل قهوه بنوشید

قهوه بنوشیدتا حافظه‌تان تقویت شود

دنیای قلم -هرچند هنوز هم چای با اختلاف جایگاه محبوب‌ترین نوشیدنی گرم را بین ما ایرانی‌ها در اختیار دارد اما نمی‌شود از محبوبیت و  خواص قهوه غافل شد. قهوه غیر از این ‌که ما را سرحال می‌آورد می‌تواند برای حافظه هم موثر باشد چون ثابت شده ماده هوشیارکننده قهوه، تنها بخش خواب و بیداری مغز را تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه موجب تقویت حافظه هم می‌شود.


به گزارش «اطلاعات آنلاین» کافئین موجود در قهوه برخی از نقاط مغز را فعال می‌کند که در بیداری موثر است، ولی تاثیر کافئین به همین جا ختم نمی‌شود. مطالعه جدید دانشگاه مینهو در پرتغال نشان می‌دهد ماده هوشیارکننده قهوه تنها بخش خواب و بیداری مغز را تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه موجب فعال کردن مناطقی از مغز می‌شود که در حافظه و تفکر نقش دارند.

محققان این دانشگاه می‌گویند نوشیدن قهوه ممکن است مزایای بیشتری برای شبکه عصبی مغز و سایر بخش‌های دخیل در حافظه کاری، کنترل شناختی و رفتار هدفمند داشته باشد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.