ترفندهای پخت پاستای خوشمزه

ترفندهای پخت پاستای خوشمزه

چطور پاستا بپزیم

دنیای قلم -پاستا غذای مورد علاقه بسیاری از مردم است. این غذای خوشمزه اگر با اشتباهات پخت و پز همراه باشد می تواند بدمزه شود. پس این اشتباهات را در پخت پاستا نکنید.


1)    ریختن در آب نجوشیده 


هرگز پاستا را در آبی که جوش نیامده است، نریزید؛ این کار باعث می‌شود پاستاها شفته شوند و به هم بچسبند که اصلا خوب نیست.


2)    مخلوط کردن 2 نوع پاستا


اصلا نباید 2 نوع پاستا را با هم بپزید. زمان پخت انواع پاستا با توجه به نوع آن‌ها با یکدیگر فرق دارد. تنها در صورتی می‌توانید این کار را انجام دهید که اندازه و شکل آن‌ها با هم یکی باشد.


3)    آبکش پنه بلافاصله بعد از پخت


 این کار کاملا غلط است؛ اما متاسفانه بسیاری از افراد آن را انجام می‌دهند. این کار را باید زمانی انجام دهید که پنه خنک شده باشد. اگر پاستای داغ را آب‌کش کنید، لایه‌ای از نشاسته روی پاستاها را می‌پوشاند و مانع جذب سس خوشمزه شما می‌شود. همچنین پس از آبکش کردن پنه، روی آن‌ها آب سرد نریزید؛ زیرا نشاسته غذا از بین می‌رود.


4)    ماندن زیاد در آبکش


 اگر نمی خواهید پاستا سفت شود، باید بعد از آبکشی ماکارونی‌های فرمی شکل آن‌ها را با سس ترکیب کنید. در صورتی که ماکارونی‌ها مدت زمان زیادی درون آبکش بمانند، نشاسته‌شان خارج می‌شود و این مسئله موجب سفت شدن غذا خواهد شد..

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.