با این کارها لاغر بمانید

با این کارها لاغر بمانید

چطوری می توانیم وزن را مناسب نگه داریم

دنیای قلم -افزایش وزن غیر از این‌‌ که ظاهر ما را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد برای سلامت ما نیز خطرناک است. حتی اگر در طول روز به انتخاب‌های غذایی سالم پایبند باشید، در ساعات پایانی شب و قبل از رفتن به رختخواب ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که برنامه‌‌ کاهش وزن شما را از مسیر خود منحرف کند. در پایان یک روز پرمشغله، غذا می‌تواند از یک خوراکی ساده به منبعی برای آرامش و حتی تسکین استرس تبدیل شود. در نتیجه، ممکن است به مصرف غذاهای پرکالری و ناسالمی روی بیاورید که شما را سیر نمی‌کنند، اما باعث می‌شوند بدن چربی زیادی ذخیره کند. وقتی می‌خواهید وزن کم کنید، خوردن غذاهای سالم و ورزش منظم از جمله کارهای مهمی است که باید انجام دهید. اما تغییرات کوچکی هم وجود دارد که انجام آن‌ها در طول شب به لاغری شما کمک می‌کند.


به‌‌ جای تنقلات، شام بخورید


 خوردن هله‌‌هوله باعث نوسان قند خون (افزایش و سپس افت قند خون) و ذخیره شدن چربی در بدن می‌شود. وقتی به جای تنقلات غذای سالم می‌خورید، سطح قند خون و انسولین به مقدار کم بالا می‌رود و سپس به ‌تدریج کاهش می‌یابد.


شام را زود بخورید


 شام را حداقل 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب بخورید. این کار به بدن شما فرصت می‌دهد که غذا را هضم کند و به سطح قند خون و انسولین اجازه می‌دهد که قبل از دراز کشیدن به حالت اولیه برگردد.


حجم شام را کنترل کنید


 کمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید. سبزیجات غیرنشاسته‌ای مثل خیار، کاهو، کرفس، کلم، قارچ و گوجه‌فرنگی کالری کمی دارند، اما به ‌دلیل داشتن فیبر از خاصیت سیرکنندگی خوبی برخوردارند.  


 هنگام غذا خوردن تلویزیون تماشا نکنید


  غذا خوردن هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از تلفن همراه، توجه به نشانه‌های گرسنگی و سیری را سخت‌تر می‌کند که این موضوع باعث می‌شود سریع‌تر غذا بخورید و مقدار زیادی کالری دریافت کنید که واقعا به آن نیاز ندارید.


به ‌‌اندازه بخوابید


 کمبود خواب باعث تولید هورمون‌هایی می‌شود که می‌توانند شما را به غذا خوردن بیشتر سوق دهند و حتی باعث شوند احساس خستگی را با احساس گرسنگی اشتباه بگیرید.  


 به ‌‌فکر صبحانه روز بعد باشید


 اگر شام بزرگ‌ترین وعده‌ غذایی و صبحانه کوچک‌ترین وعده‌ غذایی شماست، سعی کنید این نسبت‌ها را تغییر دهید. شواهد علمی بیانگر آن است که متابولیسم بدن در صبح‌ در مقایسه با اواخر روز به‌طور قابل توجهی بالاتر است. درنتیجه، کالری به دست آمده از صبحانه را راحت‌تر از کالری به دست آماده از شام می‌سوزانید. وقتی از شب قبل تصمیم می‌گیرید که صبح چه چیزی بخورید، احتمال این ‌‌که صبحانه را حذف کنید یا از غذاهای ناسالم در ساعات ابتدایی روز استفاده کنید، کاهش پیدا می‌کند.  

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.