7 عادت علیه چربی‌‌‌‌ها ی مزاحم

7 عادت علیه چربی‌‌‌‌ها ی مزاحم

اضافه وزن روی سلامت ما اثر منفی دارد و هرچند فعالیت بدنی و رژیم غذایی ۲ اقدام مهم برای مقابله با آن هستند اما عوامل دیگری مثل مصرف فیبر و پروبیوتیک هم می‌‌‌‌تواند در آب کردن چربی‌‌‌‌ها اثرگذار باشد

دنیای قلم -  فرقی ندارد جامعه چه نظری درباره‌ چاقی و افزایش وزن داشته باشد و آن را زیبا یا زشت در نظر بگیرد، در هر صورت اضافه وزن روی سلامتی تأثیر منفی می‌گذارد. البته اصلی‌ترین نکته برای این‌‌‌‌که چربی آب کنید و وزنتان را کاهش دهید این است که رژیم بگیرید و فعالیت بدنی خود را افزایش دهید ولی کاهش وزن پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و شما باید عوامل دیگری را هم در نظر بگیرید. در این مطلب به‌‌‌‌نقل از «دیجی‌‌‌‌کالا مگ» روی عادت‌‌‌‌های کارآمدی متمرکز شدیم که در کاهش وزن و آب کردن چربی‌‌‌‌ها به‌‌‌‌شما کمک می‌‌‌‌کند. با ما باشید:  

 

 خوردن میان‌‌‌‌وعده مناسب


 شما با مصرف میان‌وعده‌های مناسب می‌توانید سطح قند خون و هورمون‌های اشتها را تنظیم کنید تا جلوی پرخوری را در طول روز بگیرید. برای این کار باید به سراغ ماست چکیده، تخم‌مرغ آب‌پز، آجیل، سبزیجات و میوه‌های تازه بروید. این غذاها حجم کمی دارند و برای میان‌وعده عالی هستند.همچنین احساس سیری بیشتری به شما می دهند و کالری مصرفی شما را در طول روز کاهش می‌دهند تا به‌آسانی چربی آب کنید و وزنتان را کاهش دهید.


 انجام تمرین‌ قدرتی


 تمرین‌های قدرتی یکی از بهترین فعالیت‌های بدنی برای چربی‌سوزی به شمار می‌روند. شما با وزنه زدن می‌توانید توده‌ عضلانی خود را افزایش دهید و بدن قوی و ورزیده‌ای برای خودتان بسازید.  از طرفی تمرین‌های قدرتی می‌توانند سطح سوخت‌وساز بدن را بالا ببرند تا در حالت استراحت هم همچنان کالری بسوزانید و وزن کم کنید.


 انجام فعالیت هوازی تمرین‌های هوازی جدا از کالری


‌سوزی می‌توانند به تنظیم سطح هورمون‌ها کمک کنند و خواب شما را هم بهبود ببخشند تا به‌آسانی جلوی پرخوری و استرس را بگیرید و وزن خود را مدیریت کنید. شما می‌توانید در هفته روزهای مشخصی را برای دویدن در نظر بگیرید یا هر روز برای مدت کوتاهی بدوید و پیاده‌روی کنید.


خواب کافی


 برای این‌‌‌‌که بتوانید از ورزش و تغذیه‌ مناسب خود سود ببرید و چربی آب کنید باید خواب کافی و مناسب هم داشته باشید تا بهتر جلوی اشتهای کاذب و دگرگونی‌های هورمونی را بگیرید.


 باز هم فیبر


 فیبر یک ماده‌ مغذی برای کاهش وزن است زیرا به کنترل اشتها کمک می‌کند و کالری مصرفی را در طول روز کاهش می‌دهد. این ماده کالری پایینی دارد و در عین حال احساس سیری را افزایش می‌دهد، بنابراین با مصرف وعده‌های کم‌حجم و فیبردار می‌توانید گرسنگی خود را برطرف کنید و مدت بیشتری هم سیر بمانید تا به سراغ غذاهای ناسالم و پرکالری نروید.خوردنی‌هایی مانند سیب‌زمینی شیرین، انواع آجیل‌ها، جو دوسر، کینوا، عدس، نخود، لوبیا قرمز، انواع کلم‌ها، کنگر، هویج، موز، تمشک، سیب، آووکادو، توت‌فرنگی و گلابی از بهترین منابع فیبری به شمار می‌روند.


مصرف پروبیوتیک


 پژوهش‌ها هم این را ثابت کرده و نشان داده‌اند مصرف مکمل‌های پروبیوتیک به مدت ۶ ماه با کاهش وزن قابل توجه، کاهش bmi و همچنین آب شدن چربی‌های دور کمر و شکم همراه بوده است. شما با مصرف غذاهای مقوی از جمله ماست، کفیر، کلم ترش، شکلات تلخ، چای کمبوچا و انواع ترشی‌ها می‌توانید از فواید پروبیوتیک‌ها بهره‌مند شوید تا به‌آسانی چربی آب کنید و جلوی افزایش وزن ناخواسته را بگیرید.


چای سبز بنوشید


 از آنجا که قهوه تأثیر منفی روی کیفیت خواب و ریزش ماهیچه‌ها می‌گذارد، شما با حذف آن و در عوض مصرف چای سبز می‌توانید بهتر وزن خود را مدیریت کنید. پژوهش‌ها هم نشان می‌دهند مصرف منظم چای سبز می‌تواند چربی شکم را آب کند و نشانگان سوخت‌وسازی را کاهش دهد تا به‌آسانی سلامتی خود را بهبود ببخشید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.