فواید لحاف سنگین برای خواب راحت

فواید لحاف سنگین برای خواب راحت

لحاف سنگین خواب را بهتر می کند

دنیای قلم -بد نیست بدانید استفاده از لحاف سنگینی که حدود 10 درصد وزن شما باشد به خواب بهتر، عمیق‌تر و کاهش اضطراب که از عوامل بدخوابی است کمک می‌کند. لحاف سنگین استاندارد حاوی دانه‌های شیشه‌ای، گلوله‌های پلاستیکی، ساچمه یا مواد دیگری است که به وزن کلی آن می‌افزاید.

بسیاری از مبتلایان به اضطراب یا افسردگی خود را در یک چرخه معیوب، گرفتار می‌بینند. اضطراب و افسردگی می‌تواند بر خواب تأثیر منفی بگذارد و کمبود خواب سبب تشدید اضطراب و افسردگی می‌شود. 

بنابراین پرداختن به مشکل خواب برای کمک به رفع آن بسیار مهم است. با توجه به دشواری انجام آزمایش های کنترل تصادفی درباره لحاف‌های سنگین، هنوز شواهد کافی برای اثبات قطعی و نهایی مزایای آن وجود ندارد.


با این‌حال بررسی سیستماتیکی که نتایج آن سال ۲۰۲۰ در مجله آمریکایی «کاردرمانی» منتشر شد، نشان داد استفاده از لحاف سنگین، توانایی فرد برای به خواب رفتن، خواب عمیق در طول شب و استراحت در طول روز را بهبود می‌بخشد. استفاده از این نوع لحاف‌ها سبب بهبود برنامه روزانه صبح و عصر، از جمله آماده شدن برای خواب و بیدار شدن در صبح می‌شود.

 

 با این حال، نویسندگان این پژوهش  به این نتیجه رسیدند اگرچه لحاف سنگین شاید یک ابزار درمانی مناسب برای کاهش اضطراب باشد، شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد این رواندازها می‌توانند درمانی برای بی‌خوابی باشند. برای داشتن یک لحاف سنگین، لحافی بخرید که وزن آن، تقریباً ۱۰ درصد وزن بدن شماست.

 بهتر است موردی را انتخاب کنید که گرمای بیش از حد به بدن شما ندهد، چون ثابت شده که خوابیدن در محیط خنک به رفع بی‌خوابی کمک می‌کند. به عوامل محیطی مؤثر بر خواب‌تان، مانند تاریکی، تأثیر صفحه نمایش و سر و صدای محیط هم فکر کنید!
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.