این غذاها را شب نخورید تا خوب بخوابید

این غذاها را شب نخورید تا خوب بخوابید

غذاهایی که خواب ما را دچار اختلال می‌کنند

دنیای قلم -کمبود خواب مزمن می‌تواند بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد. به نوشته نشریه بریتانیایی «سان»، بسیاری از عوامل از جمله انتخاب‌های غذایی، ممکن است فرایند خواب باکیفیت را در شما مختل کند. در ادامه برخی از غذاهایی که ممکن است خواب و حواس شما را دچار اختلال کند، بررسی می‌کنیم.


سس‌های حاوی فلفل تند| این سس‌ها که حاوی عصاره فلفل‌های تند هستند، دمای بدن را افزایش می‌دهند و مخاط گلو را تحریک می‌کنند، باعث سوزش معده و اختلال در هضم غذا می‌شوند و تمام این‌ها باعث می‌شود که خواب شما در طول شب ناخوشایند شود.
سوپ گوجه‌فرنگی| گوجه‌فرنگی‌ نیز اسیدی است و می‌تواند سطح ph خون را افزایش دهد (ph یا غلظت یون هیدروژن، معیار اسیدی یا بازی بودن خوراکی‌هاست) و اگر قبل از خواب مصرف شود، خواب را به شدت مختل می‌کند.


شکلات| شکلات حاوی کافئین است. این ماده ساعت‌ها در بدن شما باقی می‌ماند و مانع از خواب آسوده و به موقع شما می‌شود. 
آب| دو ساعت قبل از خواب نوشیدن مایعات را قطع کنید تا شب‌هنگام برای دفع ادرار از خواب بیدار نشوید.


استیک| هضم غذا هنگام شب ۵۰ درصد نسبت به روز ضعیف‌تر است، بنابراین گوشت‌هایی با پروتئین زیاد، به ویژه گوشت‌های چرب مانند استیک و برگر زمان زیادی برای هضم نیاز دارند و مصرف آن پیش از خواب، آسودگی را از شما می‌رباید.


اسموتی| اسموتی‌های آماده حاوی مقادیر بسیار زیادی قند هستند، گاهی تا چهار قاشق غذاخوری. بنابراین مصرف آن‎ها باعث افزایش سریع سطح گلوکز و سپس کاهش سریع آن می‌شود، به این معنی که اگرچه ممکن است سریعاً خواب‌آلود شوید، اما خواب عمیق نخواهید داشت و احتمالاً دچار شب‌بیداری می‌شوید. 


بروکلی| کلم بروکلی مملو از فیبر نامحلول دیر هضم است که بهتر است در حد اعتدال مصرف شود. ساقه‌های کلم همین‌طور گل کلم و کلم برگ هم همین‌طور. مصرف این مواد غذایی برای سلامت روده عالی است، اما هضم آن‎ها می‌تواند باعث نفخ شود که ممکن است خواب شما را آشفته کند.
سوسیس| گوشت‌های فراوری شده مانند پپرونی، ژامبون، سوسیس و انواع دیگر نیز بسیار دیرهضم هستند و می‌توانند شما را دچار اختلال خواب کنند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.