مراقبت در دوران بارداری پوکی استخوان را مهار می کند

مراقبت در دوران بارداری پوکی استخوان را مهار می کند

مراقبت در دوران بارداری پوکی استخوان را مهار می کند اینجا را بخوانید

دنیای قلم - بارداری به مراقبت های خاصی نیاز دارد. اگر باردار هستید و نگران استخوان‌هایتان هستید باید بدانید چه دقیقا چه کار باید بکنید. 


یکی از نکاتی که مادران باید در دوران بارداری و شیردهی توجه زیادی به آن داشته باشند، مصرف کافی لبنیات و غذاهای محتوای کلسیم است، زیرا در دوران بارداری و شیردهی، قاعدگی  و سیکل فیزیولوژیک منظم قطع می‌شود و تغییرات هورمونی که در این دوران اتفاق می‌افتد، خانم‌ها را مستعد کاهش تراکم استخوان می کند. 


همچنین این خطر  را ایجاد می‌کند که آن‌ها در سال‌های آینده، زودتر دچار پوکی استخوان شوند. از سوی دیگر، یکی از مواد مغذی اصلی تولید شیر در دوران رشد جنین و شیردهی، کلسیم است؛ از این‌رو نیاز به کلسیم در بدن خانم‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین اگر خانمی در این دوران به اندازه کافی غذا‌های حاوی کلسیم استفاده نکند، این خطر  وجود دارد که بدنش  برای تهیه کلسیم مورد نیاز شروع به برداشت از استخوان او کند.
 خیلی مهم است که خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی در رژیم غذایی خودشان مصرف کافی مواد غذایی حاوی کلسیم را مانند شیر، پنیر، ماست، غذاهای دریایی، حبوبات، میوه‌های خشک و ... بگنجانند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.