با این خوراکی ها کمبودها را جبران کنید

با این خوراکی ها کمبودها را جبران کنید

خوراکی هایی هستند که مواد معدنی کم یاب را وارد بدن می کنند

دنیای قلم -خوراکی های سرشار از مواد معدنی و عناصر کمیاب می تواند سلامت بدن ما را تضمین کند. این خوراکی ها اتفاقا خوراکی های دم دست هستند. 


  شاهی


شاهی یک گیاه معجزه‌گر واقعی است. مصرف این سبزی تقریباً کل نیاز روزانه به تمام مواد مغذی مهم از جمله ویتامین‌های a، b6، c، e و k، کلسیم، آهن، ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین، فولات، روی و پتاسیم را تامین می‌کند. شاهی علاوه بر مواد مغذی فراوان، سرشار از فیبر است.


   تخم‌مرغ


تخم‌مرغ مواد مغذی مهمی را به بدن انسان می‌رساند. زرده تخم‌مرغ به‌ویژه سرشار از ویتامین b12، سلنیوم و ویتامین a است. تخم‌مرغ همچنین یکی از مهم‌ترین منابع کولین است، ماده مغذی که عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. تخم‌مرغ یک منبع با ارزش پروتئین نیز  است.


   گندم سیاه جوانه‌زده


گندم سیاه جوانه‌زده حاوی ترکیبات گیاهی روتین و کورستین است که گفته می‌شود در برابر سرطان اثر محافظت‌کننده دارند. همچنین، این نوع گندم سرشار از ویتامین‌های b و c و کوآنزیم q10 است. از کوآنزیم q10 در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود زیرا سلول‌های بدن را جوان می‌کند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.