تاثیر خوردن هرروزه تخم مرغ بر بدن چیست

تاثیر خوردن هرروزه تخم مرغ بر بدن چیست

آیا هر روز تخم مرغ بخوریم

دنیای قلم -ممکن است هشدارهایی درباره سطح کلسترول در زرده تخم‌مرغ شنیده باشید که باعث شده برخی از افرادی که رژیم غذایی سالم را دنبال می‌کنند، به طور کامل زرده را کنار بگذارند. اما قبل از سفارش املت سفیده تخم‌مرغ، بیایید به حقایق نگاهی بیندازیم. تاثیر زرده بر کلسترول شما آن‌قدرها که قبلاً تصور می‌شد، ترسناک نیست.

به گزارش «روزیاتو»، مطالعات نشان می‌دهند در حالی‌که تخم‌‌‌مرغ میزان کلسترول شما را تغییر می‌دهد اما این کار را به نحوی خوب انجام می‌دهد. کارشناسان دانشکده پزشکی هاروارد با این موضوع موافق هستند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که سطح کلسترول بدن ما تحت‌تاثیر کلسترول موجود در مواد غذایی ما قرار نمی‌گیرد.

در حقیقت، چربی‌های اشباع‌شده و ترانس در کبد با توجه به رژیم غذایی افراد ساخته می‌شوند و تنها حدود ۱.۵ گرم چربی اشباع‌شده در هر تخم‌مرغ وجود دارد که به ندرت می‌تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. بنابراین، لزوماً نیازی نیست که نگران خطرات سلامتی مرتبط با خوردن روزانه تخم‌مرغ باشید. با این حال، بررسی نحوه مصرف این ماده غذایی حائز اهمیت است. ترکیب تخم‌مرغ با سدیم و گوشت صبحانه پر از چربی اشباع‌شده مانند بیکن و سوسیس ممکن است مجموعه‌ای از خطرات سلامتی را برای شما ایجاد کند. در حالی که این غذاهای معمولا فوق فراوری‌شده ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سایر نگرانی‌های سلامتی را افزایش دهند، همچنین مهم است که توجه داشته باشید این خطرات با مصرف زیاد و مداوم این مواد مضر مرتبط هستند.

چربی‌‌‌هایی که در فرایند پخت و پز استفاده می‌‌‌کنید نیز می‌تواند بر ارزش غذایی کلی تخم‌‌‌مرغ‌‌‌ها تاثیر بگذارد. معمولاً استفاده از چربی‌‌‌های با کیفیت بالا توصیه می‌شود که می‌توانند در دمای بالا مقاومت کنند، مانند کره و روغن ارگانیک به دست آمده از گاوهایی که با علف طبیعی موجود در مراتع تغذیه شده‌اند. 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.