چطور سالمندی را به تاخیر بی اندازیم

چطور سالمندی را به تاخیر بی اندازیم

کم غذا خوردن می تواند سالمندی را به تاخیر بی اندازد

دنیای قلم -گروهی از محققان در مطالعه‌ای تازه به این نتیجه رسیده‌اند که کاهش 25درصدی کالری دریافتی در غذاها می‌تواند نرخ سالخوردگی را در انسان‌ها آهسته کند و به کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر منجر شود اما برخی محققان باور دارند که نتایج این پژوهش چیزی فراتر از یک نویز مطالعاتی نیست.


دانشمندان دانشگاه کلمبیا در پژوهشی به یک گروه از افراد تصادفی به مدت دو سال یک رژیم غذایی با کالری محدود دادند، درحالی‌که گروه دوم رژیم معمولی خود را دنبال کردند. درنهایت مشخص شد که رژیمی با کالری پایین‌تر می‌تواند به کاهش 2 تا 3 درصدی سرعت سالخوردگی و درنتیجه کاهش 10 تا 15 درصدی خطر مرگ‌ومیر منجر شود. بااین‌حال، نویسنده ارشد این مقاله،پذیرفته است که محدودسازی بلندمدت دریافت کالری برای بخش بزرگی از مردم ممکن نیست.
محققان همچنان به ارزیابی داوطلبان این مطالعه ادامه می‌دهند تا ببینند کاهش سرعت سالخوردگی در کوتاه‌مدت می‌تواند آثار مثبتی بر سالخوردگی در بلندمدت داشته باشد یا خیر.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.