ترفندهایی برای خوشمزه شدن غذا

ترفندهایی برای خوشمزه شدن غذا

ترفندهایی خاص برای خوشمزه شدن غذا

دنیای قلم -خوشمزگی غذا فقط به مواد غذایی نیست در واقع دلیل اصلی خوشمزگی غذا روش پخت و ترفندهای بکار رفته در آن است. 


    سرخ کردن ماهی


قبل از شروع فرایند سرخ کردن، ماهی را برای چند دقیقه در سیب زمینی رنده شده یا خامه تازه  یا حتی شیر نمک‌زده بخوابانید و ماساژ دهید، این کار باعث خواهد شد تا طعم ماهی به شکل قابل توجهی بهتر شود.
 ترفند دیگر درباره سرخ کردن ماهی این است که برای از بین بردن بوی ماهی می‌توانید قبل از این که ماهی را به روغن داغ اضافه کنید، به روغن به مقدار لازم آب لیمو اضافه کنید.


    از بین بردن تندی غذا


بعضی مواقع هنگام آشپزی کردن مقدار زیادی فلفل را به غذا اضافه می‌کنید و این کار باعث می‌شود تا غذای ما تند شود. برای از بین بردن تندی غذا کافی است در چند دقیقه آخری که قرار است غذای خود را از روی شعله بردارید، آب لیموی تازه ترش را به آن  اضافه کنید، به همین سادگی از تندی غذای شما کاسته خواهد شد.


   کش آمدن پنیر پیتزا


برای کش آمدن پیتزا باید قبل از این که پیتزا را درون فر قرار دهید، روی پنیر پیتزا‌های چیده شده و  روی خمیر، مقداری آب اسپری کنید. به همین راحتی پنیر پیتزای شما کش خواهد آمد.


    لعاب دار کردن آش رشته


برای لعاب دار کردن آش رشته باید از بلغور گندم کمک بگیرید، به این شکل که بلغور گندم را همراه با حبوبات بخیسانید و آن را طی مراحل پخت آش رشته استفاده کنید. به همین سادگی آش رشته شما لعاب پیدا خواهد کرد.


   بهتر پختن ماکارونی


برای این که ماکارونی شما بهتر بپزد در فرایند پخت آن، به آب جوش مقداری نمک و روغن و بعد هم رشته‌های ماکارونی را اضافه کنید. این کار باعث خواهد شد تا ماکارونی شما طعم و مزه بهتری داشته باشد و به یکدیگر نچسبد و عملاً از  خمیر شدن ماکارونی جلوگیری خواهد کرد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.