ماسک مناسب برای آلودگی هوا

ماسک مناسب برای آلودگی هوا

ماسک مناسب برای آلودگی هوا

دنیای قلم -ممکن است برخی افراد در این روز‌ها به دلیل وجود ناخالصی‌ها در هوا دچار سردرد، اختلال در توجه و تمرکز و بی‌حوصلگی و خستگی‌های زودرس شوند و بهترین راهکار هم مصرف مایعات بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب در شبانه‌روز و زدن ماسک است. زدن ماسک به این معنا نیست که افراد صددرصد از ذرات آلاینده مصون خواهند ماند چون قطر بیشتر این ذرات کمتر از 5/2میکرون است و با ماسک هم قابل جلوگیری و پیشگیری نیست.


آن چه می‌تواند به شما در آلودگی هوا کمک کند «ماسک‌های تنفسی n95» است که طوری طراحی شده که ۹۵ درصد ذرات معلق با میانگین قطر۳/۰میکرون (هر میکرون یک‌هزارم میلی‌متر است) را تصفیه کند. این نوع ماسک‌ کاملاً روی صورت می‌چسبد و هوای تنفسی شما از میان آن‌ می‌گذرد نه از کناره‌های ماسک.


این نوع ماسک می‌تواند ذرات معلق آلاینده pm10 (ذرات معلق زیر ۱۰ میکرون) و ذرات معلق خطرناک‌تر pm 2/5(ذرات معلق زیر5/2میکرون) را تصفیه کند.
«ماسک‌ تنفسیffp3» یعنی ماسکی که فقط ۵ درصد ذرات را از خود عبور می‌دهد و ۹۹ درصد همه ذرات با اندازه تا6/0میکرون را تصفیه می‌کند هم برای جلوگیری از بیماری‌های تنفسی در آلودگی هوا مناسب است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.