تهیه چای ماسالا در خانه با طعم کافی شاپ

تهیه چای ماسالا در خانه با طعم کافی شاپ

طرز تهیه چای ماسالا را اینجا بخوانید

دنیای قلم -چای ماسالا با طبیعتی گرم و بسیار خوش طعم یک نوشیدنی عالی برای زمستان است. 

مواد لازم 


  چوب دارچین:۲ عدد
  زنجبیل:۳ تکه
  فلفل سیاه: ۲ قاشق مربا خوری
  بادیان ستاره ای:  ۳ تا ۴ عدد
  میخک: یک قاشق مربا خوری
  جوز هندی:یک عدد
  شیر: ۲ لیوان
  چای: یک قاشق غذا خوری
  آب:  یک لیوان
  شکر:  ۲ قاشق غذا خوری
 

  طرز تهیه:


1- ابتدا تمام ادویه های مدنظر را آماده و اندازه کنید. سپس داخل یک تابه همه ادویه ها را برای ۳ دقیقه تفت دهید تا عطر آن ها آزاد و رطوبت آن ها خشک شود.
2-حالا همه ادویه ها را داخل آسیاب بریزید و مخلوط کنید. اگر آسیاب ندارید می توانید داخل هاون بریزید و بکوبید. این ادویه ماسالاست که می توانید داخل یک شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
3-آب را داخل یک شیر جوش بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید،سپس چای را اضافه کنید و به دلخواه کمی گل و هل نیز بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد شکر را اضافه کنید.
4-در ادامه شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا شیر به جوش بیاید. یک قاشق چای خوری از ادویه چای داخل مواد بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود و به جوش بیاید و بعد شعله را کم کنید، سپس برای ۵ دقیقه دم بگذارید و بعد از صافی رد کنید و داخل لیوان بریزید. این مقدار به شما چهار فنجان ماسالا می دهد و می توانید در انتها کف شیر درست کنید و روی چای بریزید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.