طرز تهیه آش شلغم مخصوص سرماخوردگی

طرز تهیه آش شلغم مخصوص سرماخوردگی

طرز تهیه آش شلغم را اینجا بخوانید

دنیای قلم -آش شلغم برای روزهای پاییزی و سرد بسیار مناسب است چرا که دستگاه تنفسی را مرطوب کرده و خواص ضد عفونی کنندگی دارد. برای تهیه یک آش شلغم عالی باید طرز تهیه را بدانید.


مواد لازم برای  ۵ نفر


 گوشت چرخ‌کرده: 400 گرم
 برنج نیم دانه: یک پیمانه
 عدس: نصف  پیمانه
 ماش: نصف  پیمانه
 پیاز متوسط: 2 عدد
 شلغم: 5-6 عدد
 سبزی آش(جعفری،گشنیز،اسفناج، تره، شوید): 250 گرم
 آب: به مقدار لازم
 نمک و فلفل: به مقدار لازم
 زردچوبه: به مقدار لازم
 آب غوره یا آب لیمو برای چاشنی: به مقدار لازم

 طرز تهیه :


1-یک عدد پیاز را رنده کنید. گوشت چرخ‌کرده، نمک، فلفل و زردچوبه را به پیاز رنده شده اضافه و مواد را باهم مخلوط کنید و با دست ورز دهید. پس از این که مخلوط گوشت و پیاز به چسبندگی لازم رسید، از مواد گلوله های کوچک به اندازه گردو درست کنید.
2-یک عدد پیاز باقی مانده را نگینی خرد کنید. در قابلمه ای که می خواهید آش را درون آن تهیه کنید روی حرارت بگذارید و کمی تفت دهید تا سبک شود. سپس کوفته ریزه‌های آماده شده از مرحله قبل را درون پیاز داغ اضافه کنید. کوفته ریزه ها را تفت دهید تا رنگ آن ها تغییر کند و طلایی شود.
3-از قبل عدس و ماش را جداگانه با مقداری آب بپزید.
 برنج نیم دانه را هم از حدود 3 ساعت قبل خیس کنید. در این مرحله باید برنج را به درون قابلمه اضافه کنید و به مقدار لازم آب بریزید. ادویه لازم را هم اضافه کنید. حالا مواد را هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.
4-شلغم ها را پوست بگیرید و به شکل مکعبی خرد کنید. وقتی آب درون قابلمه به جوش آمد، شلغم های خام را به مواد اضافه کنید.
5- نیم ساعت آخر پخت، عدس و ماش پخته شده و سبزی را  به مواد آش شلغم اضافه کنید. در آخر برای چاشنی آش شلغم، کمی آب غوره یا آب لیمو بریزید و اجازه دهید همراه آش چند قل ریز بزند تا طعم آن به خورد آش برود.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.