تاثیر ویتامین D بر افزایش طول عمر

تاثیر ویتامین D بر افزایش طول عمر

تاثیر ویتامین دی بر طول عمررا اینجا بخوانید

دنیای قلم -یک مطالعه جدید نشان می دهد که کمبود ویتامین d می تواند خطر مرگ زودرس و همچنین خطر مرگ ناشی از سرطان، بیماری قلبی یا بیماری ریوی را افزایش دهد.


به‌گزارش healthday news؛ محققان دانشگاه استرالیای جنوبی، بیش از ۳۰۷ هزار نفر را  بررسی کردند. بر اساس نتایج مطالعه آن‌ها، افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به کمبود ویتامین d بودند، در مقایسه با دیگران، ۲۵ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی بودند. محققان گزارش دادند که کمبود ویتامین d ناشی از ژنتیک، خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را تا ۲۵ درصد، سرطان را تا ۱۶ درصد و بیماری‌های مرتبط با ریه را تا ۹۶ درصد افزایش می‌دهد.

 

     کاهش رشد سرطان و تومور


دکتر اما لینگ، مدیر بخش تغذیه دانشگاه جورجیا ،می‌گوید: «شواهد پزشکی در این مطالعه درباره نقش ویتامین d در مبارزه با سرطان نشان می‌دهد که ویتامین dدارای آثار ضد التهابی و   بیولوژیکی است که رشد سلول‌های سرطانی و پیشرفت تومور را کند می‌کند. ویتامین d همچنین فرایندهای مربوط به حفظ فشار خون طبیعی و عملکرد قلبی‌عروقی را تنظیم می‌کند.»

 

     غذاها و مکمل ویتامین d


به‌گفته محققان این مطالعه، گیرنده‌های ویتامین d در بیشتر اندام‌های اصلی و بافت‌های انسان یافت می‌شود، که نشان می‌دهد این ویتامین در تنظیم بسیاری از عملکردهای دیگر بدن نقش دارد. بنابراین افرادی که به اندازه کافی نور خورشید نمی‌گیرند، باید غذاهای غنی از ویتامین d، از جمله ماهی‌های چرب، قارچ‌ها و محصولاتی مانند شیر، آب پرتقال و غلات غنی‌شده با این ویتامین را مصرف کنند.
آن‌ها تاکید می‌کنند که مصرف مکمل ویتامین d هم ممکن است ضروری باشد، به‌خصوص اگر  نتوانید در معرض آفتاب قرار بگیرید. در ضمن تشخیص زود‌هنگام کمبود این ویتامین، ارزیابی‌های آزمایشگاهی و ژنتیکی می‌تواند عوارض ناشی از کمبود این ویتامین را کاهش دهد.منبع: annals of internal medicine
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.