تاثیر ویتامین دی بر کاهش مرگ و میر

تاثیر ویتامین دی بر کاهش مرگ و میر

چرا ویتامین دی بر مرگ و میر تاثیر می گذارد

دنیای قلم -محققان مرکز تحقیقات سرطان آلمان می‌گویند مصرف روزانه ویتامینd  می‌تواند به کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان تا ۱۲ درصد کمک کند.

به ‌نوشته نشریه پزشکی مدیکال‌ نیوز‌تودی؛  دانشمندان همچنین مصرف ویتامین d را به‌ عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای سرطان‌های خاص، مانند سرطان پستان و سرطان کبد، بررسی و مطالعه کرده‌اند.

دکتر شوتکر و تیمش دریافتند که افراد ۷۰ ساله و بالاتر که روزانه ویتامین d3 مصرف می‌کنند بیشترین سود را از این درمان می‌برند. این فواید همچنین در افرادی که قبل از تشخیص سرطان، مصرف روزانه ویتامین d را به ‌صورت پیشگیرانه شروع کرده‌اند، دیده شده است.

ویتامین d یک ویتامین ضروری برای سلامت استخوان‌ها، اطمینان از عملکرد صحیح سیستم ایمنی، کاهش التهاب و رشد طبیعی و عملکرد صحیح عضلات است. یک فرد به‌طور معمول ویتامین d را یا از خوردن غذاهای سرشار از ویتامین d، مکمل‌ها یا از قرارگرفتن در معرض نور  خورشید به‌ دست می‌آورد.البته قبل از مصرف مکمل با پزشک مشورت کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.