بازخوانی پرونده شکایت یک مدیرمسوول از مدیرمسوولی دیگر

بازخوانی پرونده شکایت یک مدیرمسوول از مدیرمسوولی دیگر

عذرا فراهانی  در کتاب اسناد و پرونده های مطبوعاتی ایران در دهه ۷۰ به بازخوانی پرونده شکایت یک مدیرمسئول علیه مدیرمسئولی دیگر پرداخته است که در اینجا می خوانید.

دنیای قلم -شکایت مدیرمسوول نشریه ندای ولایت از هم تای خود در نشریه افق از دیگر پرونده های مطبوعاتی-قضایی دهه ۷۰ است.

حسین نوش آبادی مدیرمسوول نشریه «ندای ولایت» در شکایت خود نوشت: نشریه «افق» در شماره ۴۵ خود مطلبی تحت عنوان «با شکوه ترین نماز جمعه در شهر قرچک» در ستون نامه وارده، اصطلاحاتی همچون معلوم الحال، منافق صفت، نفهم، مردک، تفکر اشعث گونه، میلیشا و غیره را به اینجانب نسبت داده است.


بیشتر بخوانید: روزنامه زن چرا توقیف شد؟


در جلسه دادگاه که بهمن ۱۳۷۷ برگزار شد محمدقمی از حسین نوش آبادی عذرخواهی کرد. در قسمتی از نامه محمدقمی مدیرمسوول نشریه افق خطاب به حسین نوش آبادی که به طور کامل توسط قاضی مرتضوی قرائت شد آمده است: اینجانب نسبت به درج مطالب توهین آمیزی که توسط عده ای افراد احساسی در شماره ۴۵ نشریه افق به چاپ رسید از آقای نوش آبادی عذرخواهی می کنم و حرکات ناپسند افرادی را که با روش های ضداخلاقی هتک حرمت می کنند محکوم می کنم.

سپس حسین نوش آبادی از شکایت خود صرف نظر کرد. دادگاه نیز با توجه به گذشت شاکی، قرار منع تعقیب مدیرمسوول افق را صادر کرد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.