ماجرای شکایت یک طلبه از نشریه اصفهانی

ماجرای شکایت یک طلبه از نشریه اصفهانی

بخشی از کتاب اسناد و پرونده های مطبوعاتی ایران در دهه ۷۰ نوشته عذرا فراهانی به شکایت یک طلبه به خاطر چاپ عکس بازرگان و مطهری و... اختصاص دارد. این بخش را بخوانید.

دنیای قلم -شکایت یک طلبه از نشریه رضوان اصفهان از دیگر پرونده های قضایی-مطبوعاتی دهه ۷۰ ایران است.

دو هفته نامه «رضوان» در ویژه نامه ای به مناسبت عیدنوروز ۱۳۷۹ اقدام به چاپ مطلب طنز آمیزی با عنوان «خوشگل» و چند تصویر رنگی از چهره زنان در صفحات آخر خود کرد که با اعتراض شدید امام جمعه کاشان و ارگان های این شهر مواجه شد. چند روز بعد هم سپاه پاسداران کاشان در این رابطه شکایتی از مدیرمسوول رضوان به دادگستری ارائه کرد.

در جلسه دادگاه که روز ۲۸ فروردین ۱۳۷۹ به اتهام اشاعه فحشا توسط نشریه رضوان برپا شد ابوالفضل بانی مدیرمسوول این نشریه گفت: شکایت توسط سپاه پاسداران بر اساس پیگیری های ستاد امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است. من اهمال خود در هیات تحریریه در چاپ مطلب مربوطه را قبول دارم و در ویژه نامه ای که منتشر کردم از انتشار این مطلب عذرخواهی کردم. حتی نویسنده مطلب مذکور هم بازداشت شد و با پیگیری های به عمل آمده در حال حاضر آزاد است.


بیشتر بخوانید: بازخوانی پرونده شکایت یک مدیرمسوول از مدیرمسوولی دیگر


بانی ادامه داد: سال گذشته نیز به دلیل چاپ مطلبی با عنوان «معلمان بزرگ تاریخ» که همراه با تصاویر مرحوم بازرگان، دکتر شریعتی، شهید مطهری و مرحوم طالقانی شد، با شکایت یک محصل علوم دینی پرونده ای برایم تشکیل شد. احضاریه ای نیز به تازگی و به دلیل چاپ داستان کوتاه و پوستری با نماد تاریخ ایران باستان برایم ارسال شده است.

مدیرمسوول رضوان افزود: چاپ داستان مذکور در حوزه قصه نویسی قابل نقد و بررسی است ولی چون احساس شد قشر خاصی را مکدر نموده است از آنها دلجویی به عمل آمد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.