بلاتکلیفی ۵۰۰۰ اخطار آتش‌نشانی به املاک ناایمن
عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

بلاتکلیفی ۵۰۰۰ اخطار آتش‌نشانی به املاک ناایمن

براساس آمارها بیش از ۱۵۰ مرکز درمانی، ۸۳۰ مدرسه دولتی و ۲۴۰ مرکز تجاری از جمله بازار تهران پرخطر هستند.

دنیای قلم -رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از بلاتکلیف ماندن ۵۰۰۰ اخطار سازمان آتش‌نشانی به املاک ناایمن خبر داد.

زهرا شمس احسان پس از استماع گزارش شهرداری در خصوص حادثه بازار گل محلاتی گفت: بعد از حادثه پلاسکو مقوله ایمنی در صدر اخبار قرار گرفت و مسائل مختلفی برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن مطرح شد و در سال‌های اخیر آتش‌نشانی هشدارهای زیادی در مورد ناایمن بودن ساختمان‌ها صادر کرده اما اقدام موثری انجام نشده است.

وی با بیان این‌که براساس آمارها بیش از ۱۵۰ مرکز درمانی، ۸۳۰ مدرسه دولتی یعنی حدود ۳۰ درصد مدارس دولتی و ۲۴۰ مرکز تجاری از جمله بازار تهران پرخطر هستند، اظهار کرد: نیازمند اقدامات عاجل میان‌بخشی در حوزه مدیریت بحران هستیم .

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که قسمت اعظمی از ناکارآمدی به ضابطه‌ قضایی نبودن پرسنل آتش‌نشانی برمی‌گردد، گفت: باید این مشکل قانونی از طریق مجلس شورای اسلامی در این دوره مدیریت شهری حل شود.

شمس احسان بیان کرد: براساس پیگیری‌ها مشخص شد که طی یکسال اخیر و بعد از حادثه سینا اطهر شهرداری و دادستانی همکاری مناسبی در خصوص ساختمان‌های با ایمن ندارند، به گونه‌ای که ۵۰۰۰ اخطار به املاک ناایمن بلاتکلیف مانده است و شهرداری باید حل این مشکل را با دادستانی در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان این‌که تهران حدود ۱۴ هزار بافت ناپایدار سازه‌ای دارد که ضوابط و مقررات تفصیلی تمایزی بین این املاک و سایر املاک قائل نیست، اظهارکرد: در حالی که باید با بسته‌های تشویقی مالی و تراکمی این مشکل را حل کنیم و از سازمان آتش ‌نشانی انتظار داریم به مصوبات شورا از جمله مصوبه سامانه برخط پایش ایمنی در برابر حریق را در دستور کار قرار داده و گزارش آن را به شورای شهر ارائه کند.

منبع: ایسنا
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.