۵ تکنیک برای رهایی از آشفتگی ذهنی سالمندان

۵ تکنیک برای رهایی از آشفتگی ذهنی سالمندان

تکنیک هایی برای جلوگیری از آشفتگی ذهنی سالمندان را اینجا بخوانید

دنیای قلم -زندگی پر از آشفتگی ذهنی است؛ بیماری، بحث با دیگران، تغییرات اطراف و... . اما این را به یاد داشته باشید چه در دوره جوانی، میان سالی یا سالمندی، توفان همیشگی نیست و روزی به پایان می‌رسد. اگر در میان یک توفان هستید، احساس غرق شدن شما طبیعی است. شما باید با این توفان‌ها مبارزه و با استفاده از تکنیک‌هایی این آشفتگی‌ها را مدیریت کنید و کنار بگذارید.

 


یک موضوع برای حواس‌پرتی پیدا کنید


برای حواس‌پرتی می‌توانید تمرکز بر تماشای فیلم و سریال داشته باشید، کتاب بخوانید، باغبانی کنید و حتی به بازی بپردازید. بازی‌های رایانه‌ای به صورت گروهی یا فردی می‌تواند ذهن شما را برای ساعتی راحت بگذارد.

 


اخبار منفی را دنبال نکنید


اگر اخبار بد بر سلامت روانی شما تاثیر دارد، سعی کنید روند زندگی خود را بدون تماشای اخبار جلو ببرید. رسانه‌های اجتماعی خود را محدود کنید. لازم نیست از هر اتفاق بدی که در جهان رخ می‌دهد آگاه باشید. به اخبار خانواده و محیط پیرامون خود اهمیت بیشتری دهید و مراقب زندگی خود باشید.

 


ورزش کنید و فعال باشید


ورزش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین یک پادزهر قدرتمند برای افسردگی و اضطراب است. احساسات منفی را با یک پیاده‌روی سریع، دویدن یا شناکردن از بین ببرید. اگر نیاز دارید ذهن مضطرب خود را آرام کنید، ورزشی مانند یوگا را امتحان کنید که باعث تحریک مغز در برابر کندی حرکت و تنفس عمیق می‌شود.

 


با نزدیکان صحبت کنید


تمایل به صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن احساسات، یک مهارت مهم محسوب می‌شود و نتیجه آن عمیق‌تر شدن روابط شماست. زمانی که شما احساسات خود را بیان کنید، می‌توانید از راهکارهای دیگران استفاده کنید و از همدردی آنان برای رهایی از آشفتگی ذهنی بهره ببرید. اگر دوستی ندارید تا با او صحبت کنید، بهتر است از روان شناسان و مشاوران کمک بگیرید.

 


کمی خودخواه باشید


لازم نیست هر ثانیه از روز را صرف حمایت از دیگران کنید. زمانی که خودتان آمادگی کمک به خود را ندارید، نمی‌توانید به دیگران کمک کنید و به فکر دیگران باشید. هرروز زمانی را به خود اختصاص دهید، به کسی فکر نکنید و کاری که شما را خوشحال می‌کند انجام دهید تا احساس خوبی داشته باشید.
منبع: زیمد

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.