9 علامتی که می گوید دچار بیماری قلبی هستید

9 علامتی که می گوید دچار بیماری قلبی هستید

بیماری قلبی همیشه با علامت همراه است. علایمی که بسیاری از آن خبر ندارند. اینجا را بخوانید

دنیای قلم -بیمای قلبی همیشه با درد یک اتفاق ناگهانی رخ نمی دهد و در بسیاری موارد با دردهای مزمن و نشانه هایی همراه است که بسیاری از مردم نمی دانند این علایم نشانه بیماری قلبی است. 

 

1-    ناراحتی قفسه سینه


این مورد رایج ترین نشانه وجود مشکل قلبی است. اگر شریان مسدود شده داشته باشید یا دچار سکته قلبی شوید، ممکن است در قفسه سینه خود احساس درد، گرفتگی یا فشار بکنید.

نشانه های بیماری قلبی

طبق گفته چمبرز، مدیر آزمایشگاه کاتترگذاری قلب در انستیتوی قلب و عروق ایالت پن در هرشی، توصیف افراد از این درد متفاوت است. بعضی از افراد معتقدند این درد مثل این است که فیلی روی آنها نشسته است و بعضی دیگر درد را سوزشی توصیف می کنند.

این احساس معمولاً بیش از چند دقیقه طول می کشد. همچنین ممکن است هنگام استراحت یا حین فعالیت بدنی اتفاق بیفتد. چمبرز معتقد است اگر درد مختصر است یا هنگام لمس و فشار بیشتر می شود، مشکل از قلب نیست. با این وجود باید توسط پزشک قلب و عروق معاینه شوید. اگر علائم شدید هستند و پس از چند دقیقه برطرف نشدند، باید با اورژانس یا ۱۱۵ تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : بیماری اس ام ای نوزادان چیست +راههای تشخیص و درمان


2-    درد گسترش یافته به سمت بازو


یکی دیگر از علائم رایج حمله قلبی دردی است که به سمت چپ بدن گسترش می یابد. طبق تجربیات چمبرز، این درد تقریباً همیشه از سینه شروع شده و به سمت خارج حرکت می کند. اما برخی از بیماران عمدتاً در ناحیه بازو درد دارند که این خود نشان دهنده حملات قلبی است.

 

 

3-    بثورات جلدی زرد و نارنجی رنگ

 

اگر سطح تری‌گلیسیرید در خون بالا باشد ممکن است پوست شما در اطراف ناحیه انگشتان دست و پا دچار بثورات جلدی زرد و نارنجی رنگ شود و این یکی از علائم بیماری قلبی و از جمله علائم قبل از سکته قلبی است. بخشی از این چربی‌ها در خون شما نقش مهمی در تقویت رگ‌ها و شریان‌های شما دارند و اگر از حد معمول بیشتر شوند یکی از نشانه‌های مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی است و ممکن است شما را در معرض خطر سکته‌های قلبی و مغزی قرار دهند.

 

 

4-     قدرت بدنی ضعیف

 

می‌دانستید قدرت دستان شما به معنای قدرت قلب شماست؟ تحقیقات نشان می‌دهند هر چه قدرت دست شما برای فشار دادن بیشتر باشد احتمال ابتلا شما به بیماری‌های قلبی کمتر است. اگر قدرت دست شما برای فشار دادن اشیاء کم است ممکن است یکی از علائم مهم بیماری قلبی باشد. با این‌همه بهبود این عمکلرد نمی‌تواند نشانه سلامت قلب شما باشد و بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

 

 

5-    نقاط تیره زیر ناخن

 

اگر بدون دلیل و بدون این‌که ناخن‌های‌تان به جایی برخورد کرده باشند و یا به آن‌ها ضربه وارد شده باشد زیر ناخن‌های‌تان نشانه خون‌مردگی باشد ممکن است دچار عفونت در قلب یا دریچه‌های آن باشید. ابتلا به دیابت هم ممکن است موجب این مورد شود. افرادی که دچار این نشانه هستند ۲ تا چهار برابر بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته قلبی هستند. این تیرگی ناخن می‌تواند از جمله علائم سکته قلبی خفیف هم باشد.

 

 

6-    سرگیجه

 

سرگیجه یکی دیگر از علائم مهم ابتلا به بیماری قلبی و از جمله دلایل و علائم سکته قلبی خاموش در مردان و زنان باشد. البته سرگیجه ممکن است به علل مختلف در شما بروز پیدا کند که یکی از دلایل آن می‌تواند ابتلا به بیماری‌های قلبی باشد. اما از جمله اقدامات اولیه سکته قلبی این است که قبل از وقع سکته علائم را شناسایی و درمان کنید. در این مورد هم عموما علت اصلی سرگیجه این است که خون کافی به مغز نمی‌رسد و به همین دلیل علت سرگیجه ممکن است ریتم نامنظم قلب و تضعیف عضله قلب باشد به خصوص اگر این حالت با احساس لرزش و نبض تند قلب باشد.

 

بیماری قلبی عروقی چیست

7-    مشکلات جنسی

 

شاید باورتان نشود، اما در برخی موارد بی‌میلی‌های جنسی در زنان و مردان یکی از علائم بیماری قلبی است و فرد ریسک بالاتری برای ابتلا به سکته قلبی یا حمله قلبی را دارد. اختلال نعوظ در مردان ممکن است به دلیل اشکال در سیستم گردش خون به خاطر فشار خون بالا یا کلسترول بیش از حد باشد. اخلال در جریان گردش خون میل جنسی را در زنان هم کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید : ترک کف پا نشانه چیست و چطور درمان می شود


8-    احساس گیجی یا سبکی سر


در بسیاری از مواقع احساس گیجی باعث از دست دادن لحظه ای تعادل یا احساس ضعف می شود. البته این اتفاق گاهی به علت نخوردن غذا یا نوشیدنی کافی یا برخواستن از جای خود به طور ناگهانی می باشد.

اما اگر همراه با سبکی سر، احساس ناپایداری، ناراحتی قفسه سینه یا تنگی نفس است، بلافاصله باید با پزشک تماس بگیرید. این عارضه می تواند به این معنی باشد که فشار خون شما کاهش یافته است. از این رو قلب قادر به پمپاژ موثر خون نیست.

 


9-    خستگی زودرس


اگر بعد از انجام کاری که در گذشته مشکلی برای انجام آن نداشتید، مانند بالا رفتن از پله ها یا حمل مواد غذایی از ماشین به منزل، ناگهان احساس خستگی یا کوفتگی کردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

این نوع تغییرات قابل توجه برای پزشکان بسیار مهم‌تر از هر گونه دردی است که ممکن است بیمار احساس کند. خستگی مفرط یا ضعف غیرقابل توجیه، گاهی اوقات به مدت چند روز، می تواند یکی از علائم مشکل قلبی باشد. این نشانه به ویژه در خانم‌ها بسیار شایع است.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.