معرفی فیلم «سینما خر (مشمشه)» + تیزر

همه چیز درباره فیلم «سینما خر (مشمشه)» را در این مطلب بخوانید.

دنیای قلم‌ـ سینما خر (مشمشه) نام فیلمی به کارگردانی و نویسندگی شاهد احمدلو و محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد. برای نخستین بار در سینما پوریا شکیبایی فرزند خسرو شکیبایی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌است.

 

 

داستان فیلم «سینما خر (مشمشه)»

«مِشمِشه» مرضی است مسری که بیشتر در اسب و استر و خر دیده شده و به انسان نیز قابل سرایت است. در واقع همین امر دستمایه سوژه اصلی این فیلم شده است. فیلم یک طنز موقعیت است و داستان یک گروه فیلمبرداری را روایت می کند که در حال ساخت فیلمی هستند. آنان برای چند سکانس از فیلم احتیاج به یک خر دارند و همین امر کل گروه را با ماجراهای مختلفی مواجه می کند…

 

 

بازیگران فیلم «سینما خر (مشمشه)»

پوریا شکیبایی، سحر صباغ سرشت، حسن رضایی، بابک نوری، احمد یاورشاه، محسن دلیخون، شهریار حیدری، بهناز توسلی، نسیم فروغ، مهران آتش زای، احسان بابازاده، فرید شهریاری، رعنا چشم آذر، امین علی شهسواری، فاطمه شکری، محمدرضا داوودنژاد

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم ترسناک «آن شب» + تیزر

 

 

بیوگرافی شاهد احمدلو

 

احمدلو

 

شاهد احمدلو، (زاده 1353 در تهران) بازیگر، کارگردان، منشی صحنه و مدیر جلوه های ویژه، است. پدر وی محمدولی احمدلو، بازیگر سینما و مدیر تولید است. وی دانشجوی رشته نقاشی در دانشگاه هنر بود که به خاطر حضور پدرش در سینما، برای اولین بار در فیلم سرب – 1367 ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد و این اولین تجربهٔ او در عرصه سینما بود.

پس از آن، او در سه فیلم از آثار کیمیایی نقش آفرینی کرد و بازیگری را به صورت حرفه ای ادامه داد. وی فیلم های کوتاه بسیاری ساخته که تعدادی از آنها موفق به اخذ جوایز از جشنواره های داخلی و خارجی نیز شده اند. شاهد احمدلو، پس از مدتی تصمیم به ساخت فیلمی داستانی از پشت صحنه ی یک فیلم گرفت و فیلم پس از سکوت را که پشت صحنهٔ فیلم کاغذ بی خط بود را ساخت.

وی اولین کارگردان ایرانی بود که از پشت صحنهٔ یک فیلم سینمایی، یک فیلم داستانی خلق می کند. شاهد احمدلو تاکنون موفق به ساخت دو فیلم بلند سینمایی شده که اثر اولیه او (چند می گیری گریه کنی) مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.