دلایلی که با وجود کم خوری باعث چاقی می شوند

دلایلی که با وجود کم خوری باعث چاقی می شوند

حتی اگر کم غذا بخورید، این دلایل باعث چاقی شما خواهند شد. در این رابطه بیشتر بخوانید.

دنیای قلم_ بسیاری معتقدند که چاقی به علت پرخوری ایجاد می شود. اما لازم است بدانید که تنها علت چاقی پرخوری نبوده و دلایل بسیار دیگری وجود دارد که می تواند وزن شما را افزایش دهد.

ما در اینجا قصد داریم عمده دلایل چاقی (به جز پرخوری) را برای شما توضیح دهیم تا با برطرف کردن آن ها از افزایش وزن خود جلوگیری کنید.

 

داشتن تغذیه نامناسب

اگر مرتب و زیاد از تنقلات، مواد غذایی فرآوری و بسته بندی شده استفاده کنید در معرض چاقی قرار می گیرید. خوردن زیاد، کنترل نشده و به دفعات در طول روز و مصرف نوشیدنی های شیرین و غذاهای آماده از عوامل مهم افزایش وزن هستند.

 

چاقی

 

نداشتن تحرک

اگر هرگز ورزش نمی کنید و به هیچ شکلی از فعالیت بدنی تن نمی دهید به شدت در معرض ابتلا به چاقی هستید. نشستن زیاد در طول روز نیز این خطر را تشدید می کند.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه از چاق شدن در دوران کرونا جلوگیری کنیم؟

 

 

ژنتیک و وراثت

ژنتیک هم عامل مهمی در بروز چاقی است و اگر اعضای خانواده شما چاق هستند شما نیز به احتمال زیاد در معرض آن خواهید بود.

 

چاقی

 

کم کاری تیروئید

هیپوتیروئیدی یا کم کاری تیروئید اختلالیست که می تواند منجر به چاقی شود. سبک زندگی ناسالم یکی از دلایل اصلی کم کاری تیروئید و چاقی است.

 

 

بیشتر بخوانید: برای لاغر شدن، چه میوه‌هایی را بخوریم؟
 

 

داشتن استرس بیش از حد

استرس مزمن و طولانی مدت یکی از دلایل ناخواسته در بروز چاقی و اضافه وزن است. استرس می تواند برنامه های کاهش وزن شما را مختل کرده و انجام این کار را برایتان مشکل کند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.