طرز تهیه سوپ ماش چگونه است؟ + نکات کلیدی

طرز تهیه سوپ ماش چگونه است؟ + نکات کلیدی

آیا طرز تهیه سوپ ماش را می دانید؟ چه موادی در آن استفاده می شود؟ اینجا را بخوانید.

دنیای قلمـ سوپ ماش یکی از انواع سوپهای مفید و خوشمزه است. این سوپ برای بزرگسالان و بخصوص کودکان بسیار مقوی می باشد.  ماش برای برای معده، کاهش وزن، افزایش حجم عضلات در بدنسازی، کاهش فشار خون و قلب بسیار مفید است. 

سوپ ماش را اگر برای بچه های کوچک درست می کنید می توانید با گوشت‌کوب برقی آن را میکس کنید تا خوردن آن برایشان آسان باشد. این سوپ می تواند به عنوان یک وعده غذایی سبک استفاده شود. با ما همراه باشید تا دستور پخت این سوپ خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم برای تهیه سوپ ماش

 

سوپ ماش

 

جو پرک: ۳۰۰ گرم
سینه مرغ: ۱ عدد
ماش: ۱۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
هویج :۲ عدد
سیب زمینی: ۱ عدد
رب گوجه فرنگی: ۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه،فلفل قرمز، برگ بو: به مقدار لازم
جعفری و آبلیمو: به مقدار لازم

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه دسر کرم خرمالو تهیه کنیم؟ + نکات کلیدی

 

 

طرز تهیه سوپ ماش

 

سوپ ماش

 

۱. ابتدا ماش را به مدت یکساعت بگذارید تا خیس بخورد. اگر از جو استفاده می کنید آن را خیس کنید اگر از جو پرک استفاده می کنید نیاز به خیس کردن ندارد. هویج و سیب زمینی را به دلخواه رنده یا مکعبی خرد کنید.


۲. پیاز را شسته و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه ریخته و با کمی روغن و زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید سپس سینه مرغ را اضافه کنید و ۱ عدد برگ بو بریزید سپس روی آن آب ریخته و اجازه دهید تا سینه مرغ پخته شود.


۳. وقتی سینه مرغ پخته شد آن را خارج کنید و ریش ریش کنید و مجدد به قابلمه برگردانید برگ بو را نیز خارج کنید. ماش را که از قبل خیس کردید آبش را دور ریخته و به سینه مرغ به همراه هویج و سیب زمینی خرد شده اضافه کنید و اجازه دهید تا سبزیجات پخته شوند.


۴. وقتی تمام مواد پخته شدند جو پرک را اضافه می کنیم، داخل تابه با کمی روغن رب را تفت داده تا از خامی دربیاد سپس داخل سوپ ریخته و هم می زنیم و برای ۲۰ دقیقه دیگر اجازه می دهیم تا مواد خوب پخته شوند.


۵. وقتی سوپ ما غلیظ شد می توانید آن را با گوشتکوب میکس کنید. نمک سوپ ماش را اندازه کنید و مقداری فلفل قرمز اضافه کنید در انتهای پخت کمی جعفری ساطوری شده را به همراه آبلیمو اضافه کنید سپس در سرو ظرف کشیده و میل کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای به خوشرنگ و خوشمزه + نکات طلایی
 

 

نکات کلیدی در تهیه سوپ ماش

 

سوپ ماش

 

اگر مرغ در دسترس نداشتید می توانید از ۱ عدد عصاره مرغ استفاده کنید.
می توانید برای پر خاصیت کردن سوپ مقداری شلغم و ساقه کرفس نیز اضافه کنید.
اضافه کردن رب اختیاری می باشد و قابل حذف است.

 

منبع: پارسی دی
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.