ضربه سنگین ماگ‌های نی ‌دار به پوست دور لب

ضربه سنگین ماگ‌های نی ‌دار به پوست دور لب

اما آیا نی باعث ایجاد این چین و چروک‌ها می‌شود؟

دنیای قلم -لیوان‌های معروف‌ نی‌دار در حال حاضر یکی از لیوان‌های پرطرفدار شده‌اند که نسل جدید برای نوشیدن آب مشتاقانه از آن‌ها استفاده می‌کند. به گزارش «نیویورک پست»، اگرچه یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این لیوان‌های پرطرفدار وجود نی است، اکنون برخی از کاربران  درباره مشکل احتمالی در اثر استفاده از این لیوان‌ها هشدار می‌دهند: چین و چروک لب. به گفته وب‌سایت «خط سلامتی» چروک لب که گاهی به عنوان خطوط لب، خطوط رژ لب یا خطوط سیگار شناخته می‌شوند، شیارهایی عمودی‌اند که در امتداد و بالای لب بالایی فرد ایجاد می‌شوند.

اما آیا نی باعث ایجاد این چین و چروک‌ها می‌شود؟ لارا ال. دوگان، جراح عضو انجمن جراحان پلاستیک آمریکا می‌گوید: «فشار دادن مکرر لب‌ها و نوشیدن از طریق نی یا سایر حرکاتی که باعث به هم خوردن شکل عادی لب‌ها می شود، می‌تواند به ایجاد خطوط ظریف در آن ناحیه منجر شود.» دوگان توضیح می‌دهد که دلیل این اتفاق این است که «پوست مانند یک تکه کاغذ است. اگر بارها و بارها آن را با یک الگو تا کنید، خطوط حاصل در آن‌ها حک می‌شوند و به تدریج از بین رفتن آن‌ها سخت‌تر می‌شود. وقتی افراد به طور مکرر از نی برای نوشیدن استفاده می‌کنند، این خطوط عمیق‌تر می‌شوند.» دوگان گفت:

«این خطوط که تا پیش از این به عنوان خطوط سیگار نامیده می‌شدند، می‌توانند در هرکسی ظاهر شوند. چه سیگار بکشید یا از نی برای نوشیدن استفاده کنید.» وقتی حرف از چروک لب‌ها به میان بیاید، سیگار و نی اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم‌اند، اما دوگان معتقد است که هر شکلی از جمع کردن لب‌ها، مانند غنچه کردن لب‌ها برای گرفتن سلفی می‌تواند باعث بروز این خطوط شود. در کنار این‌ها، عوامل دیگری نیز می‌توانند در ایجاد چین و چروک لب‌ها نقش داشته باشد، از جمله آسیب‌های ناشی از تابش خورشید و قرار گرفتن در معرض اشعه‌های uva و uvb  و همچنین وراثت که باعث پیری پوست اطراف لب و کاهش حجم خود لب‌ها می‌شود.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.