دیابتی‌ها این میوه‌ها را بخورند

دیابتی‌ها این میوه‌ها را بخورند

میوه هایی که در صورت ابتلا به دیابت باید مصرف کنید

دنیای قلم - دیابت بیماری است که در صورت ابتلا به آن رژیم غذایی در کنترلش بسیار موثر است. در این میان اینکه چه میوه‌ها و غذاهایی بخورید مساله بسیار مهمی است. در این مطلب چند میوه که می‌توانید در صورت ابتلا به دیابت آن را مصرف کنید اینجا بازگو می‌کنیم.


1. موز نرسیده

موز سبز نرسیده منبع خوبی از نشاسته مقاوم است؛ فیبری که سطح گلوکز خون را کاهش می‌دهد و با مقاومت به انسولین مقابله می‌کند. نتیجه بررسی منتشر شده در سال ۲۰۲۳ میلادی در نشریه frontiers in nutrition نشان داد که انواع نشاسته مقاوم خاص تاثیر مثبت مستقیمی بر تنظیم گلوکز و انسولین دارند. اگرچه به  تحقیقات بیشتری در این باره نیاز است. با وجود این، نیازی نیست که موز زرد را کنار بگذارید. اگرچه موز رسیده‌تر حاوی محتوای قند بیشتری است اما این میوه همچنان منبع خوبی از فیبر برای حمایت از سلامت روده و همچنین تنظیم اشتهاست. برای تعادل قند خون و جفت کردن آن با منبعی از پروتئین یا چربی‌های سالم یک موز کوچک‌تر در حالت ایده آل در ابعاد ۱۵ تا ۱۷ سانتی متری را انتخاب کنید.


2. انبه

در حالی که برخی انبه را به عنوان یک ماده غذایی غیرمجاز برای افراد مبتلا به دیابت معرفی کرده‌اند متخصصان تغذیه با این نظر موافق نیستند. یک وعده (3.4فنجان) انبه ۷ درصد نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می‌کند. فیبر جذب قند را در جریان خون کُند می‌سازد که برای مدیریت گلوکز ایده آل است.


3. پرتقال

در حالی که آب پرتقال ممکن است به دلیل محتوای قند آن پیشنهادی نامناسب برای مبتلایان به دیابت قلمداد شود، هر پرتقال با اندازه متوسط علاوه بر آن که حاوی ویتامین ث است، حاوی تقریبا ۳ گرم فیبر است. فیبر غذایی باعث می‌شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید و ممکن است به کنترل وزن و گلوکز کمک کند. به علاوه، شما نمی‌توانید یک پرتقال کامل را با آب پرتقال مقایسه کنید. این بدان خاطر است که آب پرتقال تقریبا هیچ فیبری ندارد.


4. هندوانه

به گزارش «فرارو» در حالی که ممکن است طعم هندوانه فوق العاده شیرین باشد، اما در واقع تماما متشکل از شکر نیست. یک فنجان هندوانه خرد شده حاوی ۹ گرم قند طبیعی است که کمتر از محتوای قند یک فنجان سیب برش داده شده است. علاوه بر این، بار گلیسمی یا اندازه گیری سرعت ورود گلوکز به جریان خون و میزان گلوکز موجود در هر وعده، طبق ارزیابی دانشکده پزشکی هاروارد از یک فنجان هندوانه تنها ۵ است که بار گلیسمی پایینی محسوب می‌شود. 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.