خواص بی نظیر خوردن منظم سیر

خواص بی نظیر خوردن منظم سیر

خوردن سیر چه خواصی دارد

دنیای قلم -فواید خوردن منظم سیر آنقدر زیاد است که اگر بدانید قطعا بوی بدن آن دیگر برایتان مهم نیست. 


تقویت سیستم ایمنی

عصاره سیر به کاهش التهاب سیستمیک و بازیابی سطح گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند. این تا حد زیادی به لطف آلیسین است، یک ترکیب حاوی گوگرد که در غذاهای آلیوم دار مانند پیاز، پیازچه و سیر یافت می‌شود. علاوه بر این، یک بررسی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که به لطف این ترکیبات، سیر ممکن است دارای فعالیت ضد ویروسی باشد. محققان معتقدند سیر از ورود و تکثیر ویروس‌ها در سلول‌های ما جلوگیری می‌کند.


کاهش کلسترول

سیر به ویژه در افرادی که کلسترول بالا یا دیابت دارند، سطح کلسترول را بهبود می‌بخشد. با این حال، این یافته‌ها محدود هستند، زیرا بیشتر مطالعات در این بررسی نشان می‌دهد که مزایای آن از عصاره سیر کهنه یا اشکال مکمل سیر به جای انواع سیر مورد استفاده در پخت و پز حاصل می‌شود.


کاهش فشار خون

سیر ممکن است فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در افراد مبتلا به سندرم متابولیک کاهش دهد. این فواید زمانی یافت شد که شرکت کنندگان ۱۰۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (میلی گرم بر کیلوگرم) سیر خام له شده را دو بار در روز به مدت چهار هفته مصرف کردند.


تنظیم سطح قند خون

سیر همچنین ممکن است به تنظیم سطح قند خون به ویژه در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. یک متاآنالیز در سال ۲۰۱۹ درخصوص مراقبت های اولیه دیابت نشان داد که سیر در کاهش سطح گلوکز خون ناشتا و هموگلوبین a1c موثر است.


تقویت سلامت روده

پری بیوتیک‌ها باکتری‌های سالم روده شما را تغذیه می‌کنند و سیر منبع خوبی از آن‌هاست. در واقع، پس از سه ماه مصرف مکمل عصاره سیر، شرکت کنندگان در یک بررسی و متاآنالیز در سال ۲۰۲۰، میکروبیوم‌های روده متنوع و سالم تری داشتند. 
با این حال، سیر برای دستگاه گوارش همه خوب نیست. سیر سرشار از فروکتان (نوعی کربوهیدرات) است، بنابراین ممکن است علایم گوارشی مانند گاز و نفخ را برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر (ibs) ایجاد کند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.