جزئیاتی جدید از پرونده کارگردانی که بازیگران تجاوز می کرد

جزئیاتی جدید از پرونده کارگردانی که بازیگران تجاوز می کرد

دنیای قلم -پرونده شکایت از «وارن بیتی» کارگردان و بازیگر معروف در مورد اتهام تجاوز به وسیله قاضی دادگاه عالی بورلی هیلز رد شد.

«کریستینا هرش» در نوامبر 2022 علیه این بازیگر و کارگردان شکایت کرد و ادعا کرد که وارن بیتی در سال 1973 از او سوء استفاده جنسی کرده است.

وارن بیتی که اکنون 86 ساله است و در این دادخواست نامی  از او برده نشده است، اما به وضوح به او اشاره شده است. متهم به عنوان یک بازیگر و تهیه کننده مشهور شناخته می شد که برای بازی در نقش کلاید در فیلم «بانی و کلاید» در سال 1967 نامزد جایزه اسکار شد.

بر اساس این دادخواست، متهم از موقعیت خود به عنوان یک بزرگسال و یک ستاره سینمای هالیوود برای تجاوز به یک کودک سوء استفاده کرد، اما در نهایت، «ادوارد بی مورتون جونیور» قاضی دادگاه عالی بورلی هیلز، پرونده را رد کرد، به این معنی که او قابل تشکیل مجدد نیست.

وارن بیتی هنوز در مورد این شکایت اظهار نظری نکرده است. او اولین و تنها فیلمبردار سینمای جهان است که در چهار رشته بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه و تهیه کنندگی نامزد دریافت جایزه اسکار شده و برای کارگردانی فیلم «سرخ‌ها» اسکار دریافت کرده است.

«هنری وارن بیتی» در 30 مارس 1937 در ویرجینیا به دنیا آمد. پس از تحصیل در مدرسه فن بیان در زادگاهش و یک سال تحصیل در دانشگاه «نورث وسترن»،تحصیل را رها کرد و مدتی به عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار شد. سپس در کلاس بازیگری شرکت کرد و در ابتدا نقش‌های کوچکی در تلویزیون بازی کرد، اما بعداً با حضور در برنامه‌های تلویزیونی به شهرت رسید.

بعدها وارن بیتی به تئاتر برادوی رفت و پس از آن جذب سینما شد و با ایفای نقش در فیلم «شکوه علفزار» ساخته «الیا کازان» در سال 1961 با سینما آشنا شد. او همچنین با بازی در فیلم معروف «بانی و کلاید» ساخته «آرتور پن» در سال 1967 به شهرت رسید که در آن به عنوان تهیه کننده نیز فعالیت داشت.

در سال ۱۹۷۸ با هم در فیلم  «بهشت می‌تواند منتظر بماند» همکاری کردند که در نگارش فیلم‌نامه آن نیز نقش داشت و در ساخت این فیلم نیز نقش اصلی را ایفا کرد. این فیلم یکی از موفق ترین فیلم های او شد. زیرا علاوه بر آمار فروش چشمگیر در سینما، نامزد اسکار بهترین فیلم و وارن بیتی نیز در دو بخش بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد نامزد دریافت جایزه شد.

اگرچه در آن سال اسکار نگرفت، اما سه سال بعد برای فیلم «سرخ‌ها» (1981) اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد که در آن نقش یک خبرنگار آرمان‌گرا  را بازی کرد.

در سال ۱۹۹۸ فیلم کمدی-درام «بول‌ورث» را کارگردانی کرد که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شد و در سال 2008 نسخه تلویزیونی و کوتاه فیلم موفق و پرفروش خود «دیک تریسی» را ساخت و تولید کرد.

«قوانین صدق نمی‌کنند» آخرین فیلم وارن بیتی است که در سال 2016 در سینماها اکران شد و یک شکست تجاری بزرگ بود و حدود 4 میلیون دلار در مقابل هزینه تولید 25 میلیون دلار فروخت.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.