این چیزها را در بیماری نخورید

این چیزها را در بیماری نخورید

هنگام ابتلا به بیماری، احتمالا آخرین خواسته شما این است که چیزی بخورید که حالتان را بدتر کند.

دنیای قلم -هنگام ابتلا به بیماری، احتمالا آخرین خواسته شما این است که چیزی بخورید که حالتان را بدتر کند. به‌عنوان یک قاعده کلی، بهترین غذاها و خوراکی ها برای کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها یا کم کردن طول مدت آن‌ها با بهترین غذاها برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم یکسان هستند. شبکه خبری «سی‌ان‌ان» علایم رایج برخی بیماری‌ها و توصیه‌های متخصصان را درباره غذاهایی که به تسکین این بیماری‌ها کمک می‌کنند، منتشر کرده است:


  اسهال 


بهترین غذاها: موز، برنج، سیب و نان تست. بلغور جو، سیب‌زمینی آب پز، مرغ یا بوقلمون پخته بدون پوست گزینه‌های مفیدی برای برطرف‌شدن این عارضه هستند.
بدترین غذاها: آب نبات و آدامس‌های بدون قند حاوی سوربیتول یا سایر شیرین‌کننده‌های مصنوعی که قابل هضم نیستند و می‌توانند باعث اسهال شوند. سایر غذاهایی که می‌توانند باعث ایجاد گاز و نفخ شوند عبارت‎اند از پیاز، سیب، کلم بروکلی، کلم و لوبیا. کافئین نیز می‌تواند اسهال را تشدید کند.


  یبوست


بهترین غذاها: نان غلات کامل، آجیل، لوبیا، آلو، بلغور جو، بذر کتان، کلم بروکلی، گلابی و سیب. نوشیدن ۶ تا ۸ لیوان آب در روز به حرکت روده کمک می‌کند.
بدترین غذاها: شکلات، لبنیات، مکمل‌های آهن، مخدرها (داروهای ضد درد) و برخی داروهای ضد افسردگی


  تهوع


بهترین غذاها: کراکر نمکی یا چوب شور می‌تواند کمک‌کننده باشد. چای زنجبیل یا لیمو در این هنگام مفید است؛ به‎خصوص برش‌های لیموی تازه یا یخ‌زده و نعناع موثر هستند.
بدترین غذاها: غذاهای چرب، تند یا روغنی، کافئین و نوشیدنی‌های گازدار می‌توانند حالت تهوع را بدتر کنند.


  درد کل بدن


بهترین غذاها: غذاهای حاوی منیزیم عبارت‎اند از آجیل، موز، لوبیا، سبزی‎های برگ‌دار و آووکادو. غذاهای سرشار از کلسیم مانند ماهی سالمون، ماست، سبزی‎های دارای برگ سبز تیره و آب پرتقال غنی‌شده با کلسیم نیز گرفتگی و درد عضلانی را تسکین می‌دهد.
بدترین غذاها: هر آن‏چه بدن شما را کم‌آب کند، می‌تواند دردهای عضلانی را بدتر کند به ویژه  کافئین


  سردرد


بهترین غذاها: آب و سایر مایعات بهترین گزینه برای شما هستند. یک بطری آب بنوشید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ببینید آیا احساس بهتری دارید یا خیر؟
بدترین غذاها: غذاهای محرک سردرد عبارت‎اند از شیرین‌کننده‌های مصنوعی، پنیر، شکلات، هات‌داگ، گوشت فراوری‌شده و میوه‌های خشک


  گوش درد


بهترین غذاها: مایعات شفاف و سوپ مرغ با شل‌کردن مخاط در مجرای بینی، احتقان را کاهش می‌دهند. امگا ۳ موجود در ماهی قزل‌آلا و آجیل التهاب را کاهش می‌دهد و ویتامین c موجود در سبزی‎های دارای برگ های تیره، توت‌ها و مرکبات، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
بدترین غذاها: لبنیات می‌تواند خلط را غلیظ و احتقان را بدتر کند، به استثنای ماستی که حاوی پروبیوتیک است. از غذاهای فراوری‌شده و بسته‌بندی‌شده نیز که باعث افزایش التهاب و طولانی‌شدن روند بهبود می‌شود، دوری کنید.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.