صبحانه ای مناسب برای کاهش خطر بیماری قلبی

صبحانه ای مناسب برای کاهش خطر بیماری قلبی

این صبحانه برای کاهش خطر بیماری قلبی مفید است

دنیای قلم -صبحانه همیشه مهم‌ترین وعده غذایی روز بوده است. اکنون دانشمندان دریافته‌اند خوردن صبحانه خطر بروز حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد؛ اما این موضوع به صبحانه‌ای که می‌خورید، بستگی دارد.

بر پایه پژوهش دانشمندان درباره غذاهای گیاهی، معلوم شد که اگر جای تخم مرغ را با مشتی آجیل عوض کنیم، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی تا ۱۷ درصد کاهش می‌یابد.

این بررسی که نتایج آن در نشریه پزشکی بی‌ام‌سی منتشر شد، نشان می‌دهد که خوردن روزانه یک تخم‌مرغ کمتر و جایگزینی آن با ۲۵ تا ۲۸ گرم آجیل، خطر بیماری قلبی را تا ۱۷ درصد، دیابت را تا ۱۸ درصد و مرگ زودهنگام را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد. با این حال، این مطالعه به این نتیجه نرسید که تخم‌مرغ باید به کلی از رژیم غذایی حذف شود.

نتایجی که مرکز آلمانی پژوهش دیابت منتشر کرده است، نشان می‌دهد جایگزین کردن غذاهای گیاهی با ماهی و غذاهای دریایی هیچ فایده‌ای نداشته و هیچ مدرکی مبنی بر این‎که جایگزین کردن لبنیات می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی شود، وجود ندارد. اما عوض کردن آن با آجیل، در پایین آوردن خطر مرگ زودهنگام تاثیر بسیار کمی داشته است. کسانی که به جای ۵۰ گرم گوشت فراوری‌شده – معادل سوسیس- همان مقدار حبوبات، عدس، نخود یا لوبیا مصرف کردند، ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی یا ابتلا به آن قرار داشتند.اگر آن‌ها به جای گوشت فراوری‌شده، ۲۸ تا ۵۰ گرم آجیل می‌خوردند، این خطر تا ۲۷ درصد پایین می‌آمد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.