با اینکارها سلامت خود را تضمین کنید

با اینکارها سلامت خود را تضمین کنید

عواملی که بر سلامت شما تاثیر می گذارد را اینجا بخوانید

دنیای قلم -درباره سلامتی و تندرستی اطلاعات و اخبار زیادی وجود دارد. یاهو در گزارشی، برخی  عوامل موثر بر سلامتی را برشمرده است. این عوامل که ارتباط چندانی هم با هم ندارند، عبارت‌ است از پیاده‌روی، قهوه، انگور و ماهی‌گیری که در ادامه به نقل از «ایندیپندنت» مرورشان می‌‌کنیم:


1-پیاده‌‌روی

با توجه به پژوهشی جدید که در نشریه «چشم‌انداز سلامت محیطی» منتشر شد، محله‌هایی که برای پیاده‌روی مناسب‌اند، خطر ابتلا به سرطان در زنان را کاهش می‌دهند. بر اساس پژوهشی که روی ۱۴ هزار نفر خانم انجام شد، زندگی در محله‌هایی که فضای مناسبی برای پیاده‌روی دارند، خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی را کاهش می‌دهد.


2-مصرف کافئین

با افزایش سن، نوشیدن چای یا قهوه هم به یکی از عوامل موثر در سلامتی تبدیل می‌شود. نتایج پژوهشی در سنگاپور نشان می‌دهد مصرف کافئین در قالب قهوه، چای سیاه و چای سبز احتمال ضعف جسمانی را کاهش می‌دهد. بر اساس مطالعات، هیچ دلیلی ندارد که بخواهید مصرف کافئین را کاهش دهید. نتایج پژوهشی در سال ۲۰۱۹ نشان داد که نوشیدن قهوه خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون را کاهش می‌دهد. تحقیقی در سال ۲۰۲۲ هم تاثیر نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تایید کرد.


3-خوردن انگور

از دیگر عواملی که مصرف آن بسیار توصیه شده، انگور است. نتایج یک تحقیق منتشرشده در مجله علمی فود اند فانکشن نشان می‌دهد خوردن انگور به طور مفیدی بر سلامت چشم انسان تأثیر می‌گذارد. در این‌باره انگور حتی از هویج هم بیشتر توصیه می‌شود. یکی از عوامل موثر در بروز بیماری چشم فشار اکسیداتیو و سطح بالای محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته چشمی (ages) است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انگور به کاهش آن‌ها کمک می‌کند. از دیگر عوامل بهبود بخش برای سلامتی ماهی‌گیری است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.