علایم دیابت نوع 2 در مردان و زنان چیست

علایم دیابت نوع 2 در مردان و زنان چیست

دیابت نوع دوم چیست و چه علایمی دارد

دنیای قلم -نشانه‌ها و علایم دیابت نوع ۲ اغلب به کندی بروز می‌یابند و ممکن است فرد سال‌ها با دیابت نوع ۲ زندگی کند اما از ابتلای خود به آن مطلع نباشد. در ادامه به برخی از علایم عمومی دیابت نوع ۲ اشاره می‌کنیم: افزایش احساس تشنگی، تکرر ادرار، افزایش احساس گرسنگی، کاهش وزن ناخواسته، خستگی، تاری دید، به تاخیر افتادن بهبود زخم‌ها، عفونت‌های مکرر، بی‌حسی در دست و پا، تیره شدن برخی نواحی پوست به خصوص در ناحیه زیر بغل و گردن.


  علایم دیابت نوع ۲ در مردان


آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به دیابت در مردان بیشتر از زنان است. نشانه‌های اولیه بروز دیابت در مردان به شرح زیر است: افزایش احساس گرسنگی و تشنگی، تکرر ادرار، ضعف، کاهش وزن ناخواسته، عفونت پوست، تاری دید و اختلال نعوظ.

 
  علایم دیابت نوع ۲ در زنان


بیشتر علایم دیابت نوع ۲ در مردان و زنان یکسان است. اما با این حال چند علامت هم درخصوص این بیماری وجود دارد که فقط در بدن خانم‌ها نمود پیدا می‌کند: عفونت قارچی واژن (که با خارش، ترشحات غیر معمول و درد هنگام رابطه جنسی همراه است)، عفونت دستگاه ادرار (عفونت باکتریایی)، خشکی ناحیه تناسلی و سندروم تخمدان پلی کیستیک

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.