احتمال 70 درصدی فوت پیرمردها طی یک سال بعد از فوت همسرشان

احتمال 70 درصدی فوت پیرمردها طی یک سال بعد از فوت همسرشان

چرا مردها بعد از فوت همسرشان می میرند

دنیای قلم -از دست‌دادن همسر باعث می‌شود مردان در عرض یک سال، 70 درصد بیشتر فوت کنند. بر اساس مطالعه‌ای که در 22 مارس منتشر شد، محققان دانمارک، بریتانیا و سنگاپور دریافتند که از دست‌دادن همسر ، مردان را آسیب‌پذیرتر می‌کند. محققان داده‌های تقریباً یک میلیون شهروند دانمارکی 65 ساله و بالاتر را مطالعه کردند.

آن‌ها دریافتند که اگر آقایان  شریک زندگی خود را از دست بدهند، احتمال مرگ آن ها در عرض یک سال بیشتر می شود. بر اساس مطالعات انجام شده، نتایج نشان می‌دهد که پس از از دست دادن همسر، مردان تا ۷۰ درصد بیشتر نسبت به مردانی که همسر خود را از دست نداده‌اند، در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، احتمال مرگ مردان پس از از دست دادن همسرشان، نسبت به همسرداران در همان سن، بالاتر است. از سوی دیگر، زنان ۲۷ درصد بیشتر نسبت به زنانی که هنوز همسرشان زنده است، در معرض خطر مرگ قرار دارند. این نتایج نشان می‌دهد که احتمال مرگ زنان پس از بیوه شدن، نسبت به همسرداران کمتر است.


   مردها در کهن سالی خیلی وابسته‌ترند!


سالمندی متاسفانه  به طور کلی به معنای افزایش خطر مرگ است و زوج‌ها معمولاً عادت‌ها و سبک‌زندگی مشترکی دارند که در سلامتی آن‌ها نقش دارد، مانند رژیم غذایی و ورزش. کارشناسان همچنین خاطرنشان می‌کنند که این ممکن است برای همه افراد صدق نکند. در مناطقی از جهان با فرهنگ جمعی‌تر از دانمارک، افزایش حمایت اجتماعی به دنبال از دست دادن همسر، یا مکان‌هایی با دیدگاه متفاوت درباره معنای مرگ، می‌تواند بر این پیامدها تأثیر بگذارد. با این حال و به‌طور خلاصه، گویا مردها در کهن سالی خیلی وابسته‌ترند!

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.