کلاهبرداری‌های سریالی 2 شیاد از سالخوردگان

کلاهبرداری‌های سریالی 2 شیاد از سالخوردگان

2 مرد شیاد که از زنی سالخورده کلاهبرداری کرده بودند، به 20 فقره جرم مشابه اعتراف کردند.

دنیای قلم -معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 کلاهبردار حرفه‌ای پس از کلاهبرداری 50 میلیارد ریالی از خانم سالخورده‌ای خبر داد و گفت: متهمان تاکنون به 20 فقره کلاهبرداری اعتراف کردند. 
به گزارش دنیای قلم، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد با شگرد جعل عنوان از شهروندان بخصوص افراد سالخورده، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، 2 متهم سابقه‌دار با پرسه زدن جلوی ادارات دولتی افراد سالخورده‌ای را که مشکل ادارای داشتند، شناسایی و پس از جلب اعتماد با چرب‌زبانی خود را افرادی با نفوذ معرفی کرده و با مراجعه به منزل مالباختگان، مبالغ زیادی از آنها دریافت می‌کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در آخرین سوژه سرقت خود، طلا و جواهرات خانم سالخورده‌ای را که 50 میلیارد ریال ارزش داشته است، سرقت کرده‌اند، عنوان کرد:  کارآگاهان در نخستین‌ گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهمان را شناسایی کردند.
 سرهنگ کارآگاه تقی‌پور با بیان اینکه کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه  2 متهم شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند، افزود: متهمان پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد جعل عنوان اعتراف کرد و 20 مالباخته با مراجعه به پلیس آگاهی آنها را شناسایی کردند.
معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.
به گفته این مقام انتظامی ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده توسط متهمان در حال بررسی است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.