کد خبر : 298330 تاریخ : ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۱ تير - 10:34
کلاهبرداری‌های سریالی 2 شیاد از سالخوردگان 2 مرد شیاد که از زنی سالخورده کلاهبرداری کرده بودند، به 20 فقره جرم مشابه اعتراف کردند.

دنیای قلم -معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 کلاهبردار حرفه‌ای پس از کلاهبرداری 50 میلیارد ریالی از خانم سالخورده‌ای خبر داد و گفت: متهمان تاکنون به 20 فقره کلاهبرداری اعتراف کردند. 
به گزارش دنیای قلم، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد با شگرد جعل عنوان از شهروندان بخصوص افراد سالخورده، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، 2 متهم سابقه‌دار با پرسه زدن جلوی ادارات دولتی افراد سالخورده‌ای را که مشکل ادارای داشتند، شناسایی و پس از جلب اعتماد با چرب‌زبانی خود را افرادی با نفوذ معرفی کرده و با مراجعه به منزل مالباختگان، مبالغ زیادی از آنها دریافت می‌کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان در آخرین سوژه سرقت خود، طلا و جواهرات خانم سالخورده‌ای را که 50 میلیارد ریال ارزش داشته است، سرقت کرده‌اند، عنوان کرد:  کارآگاهان در نخستین‌ گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت متهمان را شناسایی کردند.
 سرهنگ کارآگاه تقی‌پور با بیان اینکه کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه  2 متهم شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند، افزود: متهمان پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد جعل عنوان اعتراف کرد و 20 مالباخته با مراجعه به پلیس آگاهی آنها را شناسایی کردند.
معاون جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.
به گفته این مقام انتظامی ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده توسط متهمان در حال بررسی است.