ارتباط فشار خون با چرت نیم روزی

ارتباط فشار خون با چرت نیم روزی

چرت نیم روزی فشار خون را بالا می برد

دنیای قلم - محققان می‌گویند چرت‌های نیمروزی بیش از ۳۰ دقیقه، ممکن است با شاخص توده بدنی بالاتر، فشار خون بالاتر و خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت همراه باشد.

بر اساس این مطالعه جدید که در مجله obesity منتشر شده، محققان بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون، بیش از ۳ هزار بزرگ سال در مورسیا، منطقه‌ای از اسپانیا را ارزیابی کردند؛ جایی که چرت‌های ظهر معروف به «سیستا» رایج است. محققان رابطه چرت‌های ظهرگاهی با چاقی و سندروم متابولیک را بررسی کردند.

سندروم متابولیک مجموعه‌‌ای از اختلالات است که وقتی همراه با هم اتفاق بیفتند، خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ را افزایش می‌‌دهند. آن‌ها گزارش کردند افرادی که ۳۰ دقیقه یا بیشتر در طول روز چرت می‌زنند، در مقایسه با گروه بدون سیستا، اندازه دور کمر، سطح گلوکز ناشتا، فشار خون سیستولیک (sbp) و فشار خون دیاستولیک بالاتری دارند. در مقابل، چرت‌زدن کوتاه در طول روز ممکن است ریتم شبانه‌روزی را بهبود بخشد  و سطح فشار خون و استرس را کاهش دهد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.