این کارها شما را بی خواب می کند

این کارها شما را بی خواب می کند

چطور بی خوابی را درمان کنیم

دنیای قلم -خواب بخش مهمی از برنامه های معمول زندگی است که به اندازه کافی به ما قدرت و انرژی می‌‌دهد. کیفیت خواب هم اهمیت بسیار زیادی در زندگی دارد؛ اما عواملی وجود دارد که باعث می‌‌‌شود خواب خوبی نداشته باشیم. در این مطلب اشتباهات رایجی که خواب خوب شما را به چالش می‌‌کشد، مرور می‌‌کنیم:

    بالش قدیمی و کهنه   |   بالش‌‌ها را باید هر یک سال و نیم، یک بار به طور کامل عوض کنید. اگر بالش شما قدیمی است؛ یعنی در 5 تا 6 سال گذشته از یک بالش استفاده کرده اید؛ احتمال این که وضعیت سر و بدن تان هنگام خواب راحت نباشد، خیلی زیاد است.
    استفاده از تشک نامناسب | اگر جزو افرادی هستید که به پهلو می‌‌خوابید، بسیار مهم است که از تشک فومی استفاده کنید که وضعیت بدن‌‌تان را بهبود می بخشد و باعث می شود شانه‌‌ها، گردن و لگن حالت مناسبی داشته باشد. از تشک های قدیمی و بی کیفیت هرگز استفاده نکنید.


  ملافه های جنس نامناسب  |  معمولاً برای روبالشی، نخ بهتر از همه جنس‌‌های دیگر است، چون راحت شسته می‌‌شود و حس بهتری هنگام خواب به شما خواهد داد.
  استفاده از ساعت مکانیکی |  منظور از ساعت مکانیکی ساعت‌‌هایی است که عقربه‌‌های آن‌‌ها هنگام شب خیلی زیاد صدا می‌‌دهند و ممکن است اعصاب‌‌تان را به هم بریزند.
  ارتفاع نادرست بالش |  استفاده از بالش مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. بالشی که انتخاب می‌‌کنید، نباید نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشد تا گردن شما دچار مشکل نشود.


  بی‌‌نظمی داخل اتاق | اگر داخل اتاقی بخوابید که خیلی بی‌‌نظم و شلوغ است، ذهن‌‌تان به طور ناخودآگاه استرس می‌‌گیرد و کلافه می‌‌شود و کیفیت خواب‌‌تان به‌‌هم می‌‌ ریزد. همیشه اتاق خواب را تمیز و مرتب نگه دارید تا خواب راحتی داشته باشید.
  رایحه‌‌های نامناسب |   اتاقی که قرار است در آن بخوابید، اهمیت زیادی روی سلامت سیستم عصبی و کیفیت خواب‌‌تان دارد. اگر احساس می‌‌کنید که بوی خوبی داخل اتاق خواب وجود ندارد، بدانید که خوابتان به ‌‌هم می‌‌‌ریزد؛ پس مراقب باشید که خیلی از رایحه‌‌های تند داخل اتاق خواب استفاده نکنید.
  استفاده زیاد از گیاهان  |  اگر می‌‌خواهید داخل اتاق‌‌تان گیاه بگذارید، این کار را انجام دهید اما مراقب باشید که تعداد گیاهان را خیلی افزایش ندهید، زیرا تاثیر برعکس خواهد داشت. یک یا دو گیاه برای اتاق خواب کافی است.
  استفاده از لوازم الکترونیکی  |   پیشنهاد ما این است که  یک ساعت قبل از خواب گوشی موبایل، لپ تاپ و تلویزیون را خاموش کنید، چون  تاثیر منفی روی خواب تان خواهد گذاشت.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.