چطور از گوشت نگهداری کنیم تا مسموم نشود

چطور از گوشت نگهداری کنیم تا مسموم نشود

روش های نگهداری از گوشت را اینجا بخوانید

دنیای قلم -یکی از راه‌های نگهداری از مواد غذایی مختلف در هر فصلی فریز کردن آن مواد است، با این روش بسیاری از خوراکی‌ها در هر زمانی در دسترس شما قرار دارد؛ چون راه حل کلیدی داشتن یک رژیم غذایی سالم این است که شما از طیف مختلفی از غذاها و خوراکی‌ها مانند میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، گوشت و غیره استفاده کنید؛ اما متخصصان یک نکته کلیدی دیگر برای سلامتی دارند و آن هم شیوه نگهداری غذاهاست، اگر بعضی از غذاها را در طبقه بالای فریزر قرار دهید، باعث پخش شدن باکتری خطرناک و ابتلا به بیماری‌های جدی می‌شود. 


گوشت خام یکی از رایج‌ترین علت های پخش شدن باکتری است و بنابراین متخصصان پیشنهاد می‌کنند که هنگام نگهداری آن ها در فریزر، به شدت مراقب باشید؛ چون خونی که از آن ها چکیده می شود ممکن است دیگر مواد شما را آلوده کند. اگر همه مواد خوراکی را با یکدیگر داخل فریزر نگه دارید و به این مسئله توجه نکنید، ممکن است به مشکلاتی دچار ‌شوید، چون گوشت خام قرمز، گوشت مرغ و خروس و غذاهای دریایی حاوی باکتری سالمونلا، لیستریا، ای کولی و دیگر باکتری‌های مضر هستند که مشکلاتی مثل دل درد، تب، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و غیره را ایجاد می کنند.


 برای همین جدا کردن غذاها در یخچال یک کار ضروری است که باید آن را انجام دهید. البته می‌توانید از راه‌های دیگری هم استفاده کنید. به عنوان مثال تخته‌های آشپزی را برای گوشت خام و سبزیجات از یکدیگر جدا کنید. هرگز گوشت پخته شده را داخل بشقابی قرار ندهید که قبلا گوشت خام داخل آن بوده است و حتماً همه تخته های آشپزی را شست وشو دهید و ضدعفونی کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.