چطور همه کارهایمان را در روز انجام دهیم

چطور همه کارهایمان را در روز انجام دهیم

چرا همیشه به نظر می‌رسد که کارهای زیادی برای انجام دادن در زمان بسیار کم وجود دارد

دنیای قلم -چرا همیشه به نظر می‌رسد که کارهای زیادی برای انجام دادن در زمان بسیار کم وجود دارد؟ همه ما فقط 24 ساعت در روز فرصت داریم. با این حال، چرا برخی از افراد به همه کارهای‌شان می‌رسند مثلا یک شغل تمام‌وقت دارند و در عین حال می‌توانند با خانواده و دوستان هم وقتی را سپری کنند در حالی که برخی دیگر به سختی می‌توانند زمانی را برای انجام کاری به جز شغل‌شان و خواب پیدا کنند؟ راز در اهرم زمان نهفته است. داشتن زمان کافی به معنای سخت‌تر کار کردن نیست، بلکه هوشمندانه‌تر کار کردن و تصمیم‌گیری بهتر برای بهینه‌سازی زندگی‌تان است.

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه از زمان برای رسیدن به اهداف شخصی، مالی و شغلی خود استفاده کنید، بدون این که احساس خستگی و فرسودگی کنید، ادامه مطلب را بخوانید تا راه را به شما نشان دهیم.
 

قبل از این که به نحوه استفاده از اهرم زمان در زندگی پرمشغله خود بپردازید، ضروری است که درک دقیقی از معنای اهرم زمان داشته باشید. اهرم زمان استفاده از منابع برای به دست آوردن یک هدف است. زمان مسلماً کمیاب‌ترین منبع است. درک این که زمان محدود است و این که شما بر نحوه استفاده از زمان خود کنترل دارید، اصول اساسی استفاده از اهرم زمان برای بهینه سازی زندگی شماست.


 اهرم زمان شامل دستیابی به مهم ترین نتیجه با کمترین تلاش ممکن است. اهرم زمان به این معنا نیست که 12 ساعت در روز و 7 روز در هفته کار کنید و سلامت جسمی و روانی خود را برای رسیدن به اهداف تان به خطر بیندازید.

در عوض، یادگیری نحوه استفاده از زمان به شما امکان می‌دهد همچنان به همان اهدافی برسید که انگار تمام روز و شب کار می‌کنید، با این تفاوت که نیازی نیست دایم احساس کار زیاد و استرس کنید. به همین دلیل است که اهرم زمان شامل استفاده از زمان افراد دیگر برای واگذاری وظایفی است که می‌توانند برای شما انجام دهند یا استفاده از فناوری و قدرت اتوماسیون برای کار هوشمندانه‌تر،نه سخت‌تر.
مترجم : فرنگیس یاقوتی| ‌ منبع: lifehack.org
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.