کارهایی که  روز را برایتان بهتر می کند

کارهایی که روز را برایتان بهتر می کند

به یادآوردن خواب، قورت‌ دادن قورباغه، مسواک‌ زدن با دست مخالف  و ... بعد از خواب ‌شبانه باعث افزایش کارایی مغز در طول روز خواهد شد

دنیای قلم -این‌ که صبح خود را چگونه آغاز کنید، بر بهره‌وری و عملکرد شما و قدرت روانی مغزتان تأثیر می‌گذارد. بیشتر مردم صبح‌ها به زور از رختخواب‌شان خارج می‌شوند و صبح‌شان را با کرختی می‌گذرانند. این کرختی مانع از بهره‌وری و انجام مفید کارها در ساعات اولیه صبح می‌شود. وقتی زمان ناهار فرا برسد، آن‌ها از آن چه انتظار دارند، کار کمتری انجام می‌دهند و در پایان روز، آن ‌قدر خسته‌اند که حتی نمی‌توانند همان کار اندکی را که انجام داده‌اند، به سرانجام برسانند. اگر بگذارید این چرخه‌ شرور به عادت شما تبدیل شود، بهره‌وری شما نابود خواهد شد. در ادامه، به هفت عادت صبحگاهی اشاره خواهد شد که به شما کمک می کند تا صبح سازنده‌ای داشته باشید.
 

1- تلاش برای یادآوری خواب‌ هایی که دیده اید

سعی کنید خواب‌هایی را که دیده اید به یادتان بیاورید؛ تلاش برای این ‌که بتوانیم خواب‌هایی را که دیدیم به یاد بیاوریم، به عنوان اولین فعالیتی که مغز در صبح انجام می‌دهد، در  بهبود عملکرد مغز بسیار مفید است.


2- مرتب‌ کردن رختخواب

بعد از بیداری، مرتب کردن رختخواب که اولین عمل فیزیکی در روز حساب می‌شود، به مغز ما یاد می‌دهد تا در طول روز کارهای دیگر را هم با نظم و ترتیبی همانند آن، انجام دهیم.


3- مسواک بزنید اما با دست مخالف

مسواک زدن با دست مخالف باعث می‌شود، قسمت‌هایی در مغز فعال شوند که هیچ‌ وقت از آن‌ها استفاده نکرده‌ایم. این عمل باعث تولید نورون‌های جدید در مغز می‌شود که بهره‌وری انسان و خلاقیت او را افزایش می دهد.


4- نوشتن درباره هر چیزی

درباره هر چیزی هرچند کوتاه بنویسید. می‌توانید کارهایی را که در طول روز باید انجام دهید ، بنویسید تا مغز به سلول‌ها فرمان انجام‌شان را بدهد. نوشتن در صبح باعث خلوتی و شفافیت ذهن می‌شود. همچنین نوشتن باعث می شود انرژی راکد در مغز به ماده تبدیل و موجب بهبود روند خلق وخو شود.


5- گرفتن دوش  آب سرد

گرفتن دوش آب سرد باعث می‌شود مغز در حالت موج مغزی تتا قرار بگیرد. این موج مغزی باعث افزایش آرامش و خلاقیت می‌شود.


6- تغذیه مغز با مطالعه

عمل خواندن نوعی ورزش مغزی است که باعث تقویت حافظه و تمرکز می‌شود. تقریبا همه مدیران موفق کسب‌و‌کار، روزشان را با تغذیه معده(صبحانه) و همچنین مغز آغاز می‌کنند. این تغذیه می‌تواند خواندن اخبار باشد یا چند صفحه رمان مورد علاقه‌تان. حتی یک جدول کلمات متقاطع یا یک بازی کوچک شطرنج می‌تواند به شما کمک کند که روزتان را با ذهنی آماده آغاز کنید.


7- قورت دادن یک قورباغه

آغاز روز با برنامه‌ریزی برای کارهای پیش رویتان می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد. وقتی که برنامه‌ریزی را به پایان بردید، حال نوبت اجرای کارهاست. خوردن قورباغه استعاره از انجام سخت‌ترین کار در ابتدای روز است. وقتی در آغاز صبح، یکی از سخت‌ترین کارهایتان را انجام می‌دهید و آن را از فهرست خط می‌زنید، با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری بقیه‌ کارهایتان را در ادامه‌ روز انجام خواهید داد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.