خواست جوانان معترض و خاموش جامعه

خواست جوانان معترض و خاموش جامعه

خواست جوانان معترض و خاموش جامعه چیست

دنیای قلم -كمال‌الدین پیرموذن : امروز نسلی از راه رسیده كه به جای تسلیم در برابر باورها  و گفتمان‌های موجود، می‌خواهد بر مبنای ادله صحبت و وفق قوانین جهان مدرن زندگی كند، نسلی كه نمی‌پذیرد یك نفر، یك جمع در كمال لذت زندگی كنند و زندگی رنج‌دیدگان بعد از مرگشان آغاز شود، تمدن در نظر جوانان امروزی یعنی رهایی انسان از انسان و اعاده حاكمیت ملی در جامعه‌اش.

اكنون دانشجویان، دانش‌آموزان ، بانوان و آحاد معترض و منتقد ایران، نه تنها استیفای حقوق اساسی خویشتن و هموطنان را مجدانه، فریاد می‌زنند و پی‌گیری می‌كنند بلكه از امام صادق(ع) آموخته‌اند كه هر كس صبح كند و اهتمام او به غیر از آزادی باشد، امری بزرگ را كوچك شمرده و به بهره اندك از خداوند بسنده كرده‌است!  اعتراض خویش را به فرموده مولا علی با گویاترین سخن و به گونه سزاوار و رسا بیان می‌نمایند.

 

انتظار دارند حق انتقاد و حق اعتراض آنان را صاحب‌منصبان پاس دارند و به ایده‌ها و خواست‌ها و ارزش‌ها و سبك زندگی آنان احترام بگذارند، تا حد ممكن دست‌اندركاران جامعه خود را به افق ذهنی و فكری جوانان نزدیك سازد و همواره صمیمانه با آنان در مفاهمه و تعامل بوده و گام‌های اساسی در رفع مشكلات آنان به‌ویژه اعطای حقوق اساسی و اشتغال بردارند. گفتگو كردن كه این روزها، زیاد از آن حرف زده می‌شود، به باور آنان احتیاج به ملزومات اساسی دارد كه یكی از آنها تقدس‌زدایی از نظام است.

 

جوانان به حكمرانان جامعه تاكید دارند كه بدانند مردم و رسانه‌ها حق دارند از نهادهای حاكمیتی انتقاد كنند، چون آنها تنها وظیفه تامین یك زندگی خوب برای مردم كشور در این دنیا را دارند. دین وادی محبت و افق رهایی است. بدون تردید دفع‌كنندگان و حذف‌كنندگان مردم و مسلمان‌آزار، در حریم شریعت و فرآیند طریقت و میدان حقیقت جایی ندارند. هدف اصلی جوانان به حداكثر رساندن بهزیستی عمومی و توسعه پایدار اساسی، رضایت مادی و معنوی با رفع نیازهای اساسی و حمایت آگاهانه و عالمانه حكمرانان از حقوق اساسی از قبیل آزادی‌های بیان، مطبوعات، سبك زندگی، حقوق شهروندی و گسترش دایره نهادهای انتخاباتی و خود انتخابات است. با پایمال كردن حقوق اساسی منتقدین و معترضین و دانشجویان و بانوان نمی‌توانید از بحران عدم اعتماد و بی‌مهری مردم نجات یابید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.