کارخانه تولید معتاد متجاهر کجاست؟

کارخانه تولید معتاد متجاهر کجاست؟

معتادان متجاهر چطور به وجود می آیند

دنیای قلم -عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که تمرکز معاونت اجتماعی شهرداری صرفا نباید بر مسئله آسیب‌ها باشد و آنها را از سایر فعالیت‌های نشاط آفرین برای شهر دور کند.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی پس از استماع گزارش معاون شهردار تهران در مورد وضعیت قرارگاه اجتماعی در تهران گفت: باید هم افزایی با سایر نهادهای ذیربط انجام گیرد؛ چرا که عدم توجه به ساختارها و نبود ظرفیت‌های قانونی موجب ایجاد ساختار موازی شده و همچنین دولت به وظایف حاکمیتی خود در قبال پایتخت عمل نکرده و حالا ناچاریم برای انجام کارهایی که مسئولیتش را هم نداریم قرارگاه تشکیل دهیم.

 

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اولویت قرارگاه فقط معتادان متجاهر ویژه است، افزود: قبلا هم این پاکسازی صورت گرفت و هزینه‌های زیادی هم صرف شد اما می‌بینیم که بر اساس آمارها تعداد معتادان متجاهر که در سال ۹۶ حدود ۱۰ هزار نفر بود حالا به ۲۲ هزار نفر رسیده و این نشان می‌دهد که نه تنها تعداد معتادان کاهش نیافته؛ بلکه ۱۰۰ درصد نیز تعدادشان بیشتر شده و باید قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران به این سوال پاسخ دهد که کارخانه تولید معتادان متجاهر کجاست؟ و اگر می‌خواهید کارهای گذشته را انجام دهید چه تضمینی وجود دارد که در آینده این ۲۰ هزار نفر به ۳۰ هزار نفر افزایش نیابند.

 

امانی با بیان اینکه در گذشته هم پلاک‌های قرمز پلمب می‌شد؛ اما وقتی به محله هرندی رفتم مردم خانه‌هایی را نشان دادند که پلاک قرمز بوده و پلمب شده بودند اما مجددا پلمب‌هایشان باز شد و پای معتادان هم به آنجا باز شده، ادامه داد: برای عدم تکرار این مسئله چه فکری کردید؟

 

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی شهرداری دبیر قرارگاه است؛ اما نباید این فعالیت و تمرکز بر آسیب‌ها، سایر فعالیت‌های نشاط آفرین را حذف کند، گفت: در چهار راه‌های شهر انبوهی از کودکان کار تردد می‌کنند و این در حالیست که بهزیستی مسئول آنهاست اما ظاهرا کارگروهی که در قرارگاه برای این مسئله تشکیل شده کارش را خوب انجام نداده است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.