بیوگرافی کامل فاطمه مسعودی بازیگر نقش سارای گرجی در سریال جیران

بیوگرافی کامل فاطمه مسعودی بازیگر نقش سارای گرجی در سریال جیران

بیوگرافی کامل فاطمه مسعودی بازیگر نقش سارا گرجی در سریال جیران را اینجا بخوانید

دنیای قلم -فاطمه مسعودی فر بازیگر تئاتر و سینما متولد سال 1374 و اصالتا اهل تبریز است و در سریال جیران نقش سارای گرجی را بازی می کند. 

 وی فارغ‌التحصیل رشته ی ادبیات انگلیسی است.ا ین بازیگر هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

 

فاطمه مسعودی فر، حرفه ای در تئاتر


فاطمه مسعودی از سال 1394 بازیگری را در تئاتر آغاز کرد. او با بازی در نمایش زنی که تابستان گذشته رسید به نویسندگی چیستا یثربی و کارگردانی سعید ذوالفقاری بسیار خوش درخشید و توانست تجارب خوبی را کسب کند.
خانم بازیگر در حال بازی در تئاتری بود که آقای بهمن ارک و وحید فرشی نمایش را پسندیدند و منجر به آشنایی و ورود او به بازیگری شد.

فاطمه مسعودی از سال 1398 وارد حرفه ی بازیگری شد. فیلم پوست به کارگردانی بهرام و بهمن ارک (کارگردانی مشترک دو برادر) اولین تجربه ی حرفه ای فاطمه مسعودی فر محسوب می شود.

او درباره بازی در فیلم پوست در نقش مارال می گوید:در طول فیلم برداری آقای بهمن ارک حساسیت های زیادی به نقش من داشت و مدام به من گوشزد می کرد که زمان آن فرا رسیده که از فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را کنی و آن را از دست ندهید.

برای تصمیمات کاریم، برادران ارک و جواد قامتی چه بر روی صحنه و چه در تمرینات کمک بسیاری به من کردند و من در زندگی ام مدیون این سه نفر هستم.

پوست محصول سال 1397 فیلمی ایرانی در ژانر وحشت به نویسندگی کارگردانی برادران بهمن و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح است. فیلم«پوست» در قسمت سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت.

 

سارا گرجی در سریال جیران

جواد قامتی، فاطمه مسعودی‌فر، محمود نظرعلیان، ناصر هاشمی و هادی افتخارزاده در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم روایتگر داستان مردی به نام آراز عاشق دختری مسیحی به نام مارال است که به دلیل دعا و جادو جنبل های مادرش به این دختر نمی رسد و او با مرد دیگری ازدواج می‌کند و.... فاطمه مسعودی فر در فیلم پوست در نقش دختری به نام مارال به ایفای نقش می پردازد.

جیران یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر عاشقانهٔ تاریخی به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی احسان جوانمرد و فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه است.

بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی، غزل شاکری، سمیرا حسن‌پور، مهدی کوشکی، مرتضی اسماعیل کاشی، فاطمه مسعودی‌فر، الهام نامی، نهال دشتی، کتانه افشاری‌نژاد، بهناز نازی، امیر جعفری، رؤیا تیموریان، هومن برق‌نورد، رعنا آزادی‌ور و مریلا زارعی از بازیگران این مجموعه هستند.

جیران روایتگر دوران ناصرالدین‌شاه و زمان پس از مرگ امیرکبیر است. فاطمه مسعودی‌فر در سریال جیران نقش سارای گرجی را بر عهده دارد. دختری که نام اصلی اش فاطمه ودختر نور محمد، از گرجیان زمان صفویه بود که اجدادش را از گرجستان کوچانده و در مازندران سکونت داده بودند. او پس از مرگ پدر نزد عمه اش زندگی می کرد و توسط او به حرمخانه ناصرالدین شاه قاجار راه یافت و جیران خانم فروغ السلطنه دختر را به خدمت خود نگاه داشت.

ناصر الدین شاه پس از مرگ جیران بنابر وصیتش سارای فاطمه خانم را صیغه کرد و «انیس الدوله» لقب داد. انیس الدوله ملکه ای بود که برای اولین بار، نشان «تمثال شاه» و «حمایل آفتاب» را در دربار هدیه گرفت. زنی باهوش‌ترین، با سیاست ترین و با درایت در امور مملکت بود. 

 

فیلم شناسی فاطمه مسعودی فر


فیلم سینمایی پوست :بهمن و بهرام ارک، 1397

سریال جیران : حسن فتحی، 1398
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.