خودروهای فرسوده؛ مهم‌ترین عامل آلودگی هوای تهران

خودروهای فرسوده؛ مهم‌ترین عامل آلودگی هوای تهران

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران: خودروهای فرسوده نقش جدی در آلایندگی دارند و فرسودگی خودروها باعث شده که ذرات معلق در تهران افزایش پیدا کنند.

دنیای قلم -رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیشترین مشکل در آلودگی تهران ذرات معلق است چرا که ذرات معلق هوا پارامترهای مشخصی دارد که اگر از حد استاندارد بگذرد منجر به آلودگی هوا می شود، در این راستا خودروهای فرسوده بالاترین سهم را دارد که منجر به افزایش ذرات معلق شده است.

مهدی پیرهادی افزود: در این پارامترها سهم صنایع و خودروها مشخص شده و خودروهای فرسوده نقش جدی در آلایندگی دارند و فرسودگی خودروها باعث شده که ذرات معلق در تهران افزایش پیدا کنند.

وی گفت: صنایع، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و مجموعه‌هایی که اطراف شهر تهران هستند، باعث می‌شوند ذرات معلق در شهر تهران افزایش پیدا کند. باید این مجموعه‌ها را به مرور از نزدیکی شهر تهران دور کنیم و در قدم دوم باید با ارائه تسهیلات از سوی دولت به صاحبان خودروهای فرسوده، کاری کنیم از رده خارج شود این در حالی است که در چند سالی است که خودرو و موتور سیکلت های فرسوده، از رده خارج نمی‌شود.

خودروهای فرسوده؛ مهم‌ترین عامل آلودگی هوای تهران

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید تسهیلاتی فراهم شود تا از اتوبوس‌ و تاکسی های برقی در شهر تهران استفاده کنیم تا آلودگی هوا در پایتخت کاهش یابد. 

پیرهادی درباره نقش برپایی نمایشگاه بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در حمایت از تولید داخلی که تا دهم اسفندماه برپا بوده است، گفت: تا کنون بیش از چند مورد از این نمایشگاه ها برگزار نشده است، نمایشگاه های برگزار شده در حوزه های تجهیزات، تکنولوژی‌، خدمات شهری، محیط زیست و مسائل مرتبط با موضوع خدمات شهری، دارای چندین ویژگی است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران افزود: این نمایشگاه می‌تواند به تولیدکنندگان، صاحبان کارخانه‌های صنعتی و  مدیرانی که در حوزه شهری فعالیت می‌کنند، کمک کند.

پیرهادی با اشاره به مزایای در کنار هم قرار گرفتن شرکت‌های مختلف در چینین نمایشگاه هایی گفت: در کنار هم قرار گرفتن شرکت‌های مختلف و نوع دستگاهی که ارائه می‌دهند و همچنین نوع تکنولوژی و فناوری موجود و مقایسه آن‌ با یکدیگر می‌تواند به مدیران برای انتخاب بهتر کمک کند.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته و نمایشگاه بین المللی محیط زیست می تواند در عرصه تکنولوژی‌های بهتر و مهندسی معکوس در دستگاه‌های خارجی، رقابت ایجاد کند چراکه بسیاری از دستگاه‌های موجود نمایشگاه در چند سال اخیر ساخته شده و این موضوع یک اتفاق مبارک است که تولید کننده‌های ما توانسته‌اند با مهندسی معکوس دستگاه‌های مشابه خارجی را تولید کنند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این نمایشگاه ها شاهد چندین دستگاه تولید داخل بودیم گفت: برگزاری نمایشگاه می‌تواند مشوقی برای تولیدکنندگان این دستگاه‌ها و  آشنایی هر چه بیشتر مصرف کنندگان و صاحبان صنایع و مدیران شهری با تکنولوژی‌های جدید باشد.

سومین نمایشگاه بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته و نوزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست از هفتم تا دهم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار شد.
 

منبع: ایرنا

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.