طرز تهیه مربای به رنده شده

طرز تهیه مربای به رنده شده

طرز تهیه مربای به خوشمزه و رنده شده را اینجا بخوانید.

دنیای قلم - مربای به را به دو شکل رنده شده و خرد شده می توان درست کرد. برای تهیه مربای به رنده شده این دستور پخت حرفه ای را به کار بگیرید.

 

مواد لازم برای تهیه مربای به رنده شده 

 

به 1 کیلوگرم
شکر 1 کیلوگرم برابر با 5 لیوان دسته‌دار فرانسوی (برای مربای کم شیرین 750 گرم) (یا شیره انگور 2 کیلو)
دانه هل 5 عدد
گلاب 1 فنجان
آب 4 لیوان
چوب دارچین 1 تکه (به دلخواه)
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم شده 2 تا 4 قاشق غذاخوری

 


دستور پخت و طرز تهیه مربای به رنده شده


طرز تهیه مربای به رنده شده خانگی و فوت و فن های خوش رنگ شدن مربای به
ابتدا به ها رو شسته و پوست بگیرید. سپس به ها رو از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و دانه‌های وسط به رو جدا کنید. می‌تونید دونه‌های به رو داخل یک سینی بریزید و جلوی بذارید تا خشک بشه و بعدا ازش استفاده کنید.

به ها رو با اندازه درشت رنده، رنده کنید. همچنین به دلخواه می‌تونید به رو پوست نگیرید و با پوست رنده کنید.
آب و شکر رو داخل یک قابلمه با اندازه مناسب بریزید و کمی هم بزنید تا شکر در آب حل بشه. سپس به رنده شده رو داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید و صبر کنید تا آب مربا به جوش بیاد. وقتی که به جوش اومد، حتما کفی که روی سطح مربا تشکیل میشه رو جدا کنید. وقتی که مربا به جوش اومد، به دلخواه می‌تونید یک تکه چوب دارچین داخل قابلمه بیندازید و وقتی که مربا پخت و آماده شد از مربا خارج کنید.
برای درست کردن تهیه مربای به رنده شده با شیره انگور می‌تونید به جای شکر از دو کیلو شیره انگور استفاده کنید و داخل آب بریزید.

پخت مربای به رنده شده با شیره انگور تفاوت زیادی با مربای به رنده شده ساده نداره و فقط به جای شکر از شیره استفاده میشه که سالم‌تره، فقط نکته مهمی که باید بهش توجه کنید این که شیره کمی رنگ مربا رو تغییر میده و همچنین اگه از شیره استفاده می‌کنید بهتره که هل و گلاب و دارچین و زعفران استفاده نکنید و مربا رو ساده درست کنید.

وقتی که مربای به شروع به جوشیدن کرد، درب قابلمه رو دم‌کنی ببندید، درب قابلمه رو ببندید و حرارت رو کم کنید. حدود 4 ساعت زمان بدید تا مربا به غلظت و قوام مناسب برسه. اگه مربا پخته شد و قرمز رنگ شد، اما هنوز به قوام مناسب نرسیده بود، درب قابلمه رو بردارید تا آب اضافی تبخیر بشه و مربا به غلظت مناسب برسه.

15 تا 30 دقیقه قبل از اینکه مربا به غلظت مناسب برسه، دانه‌های هل رو با پوست سبز داخل مربا بیندازید و وقتی که مربا پخت از مربا خارجشون کنید. به دلخواه می‌تونید گلاب و زعفران دم شده رو هم همراه با هل به مربا اضافه کنید.
وقتی که مربا به به غلظت مناسب رسید، یک تا دو قاشق غذاخوری آب لیمو یا آب لیمو ترش تازه به مربا اضافه کنید و هم بزنید و ده دقیقه بعد از روی حرارت بردارید.


تا زمانی که مربا به طور کامل خنک بشه صبر کنید و وقتی که خنک شد، مربا رو داخل ظرف‌های شیشه‌ای خشک و تمیز بریزید و به صورت در بسته داخل یخچال نگهداری کنید.
برای تهیه مربا به رنده شده با گردو، بعد از آماده شدن مربا، در زمان ریختن مربا داخل شیشه، به مقدار دلخواه گردوی خرد شده بهش اضافه کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن گردو ممکنه زمان ماندگاری مربا رو کاهش بده.

 

مربای به رنده شده

 

نکات مهم و فوت و فن های پخت مربای به


به رو هم می‌تونید رنده کنید و هم می‌تونید به اندازه دلخواه‌ خرد کنید. همچنین برای زیبایی بیشتر می‌تونید به ها رو قالب بزنید تا مربای به ظاهر زیباتری داشته باشه.
همچنین می‌تونید به رو پوست نگیرید و با پوست رنده کنید.
راز خوش رنگ شدن مربای به اینه که در زمان پخت مربای به حتما درب قابلمه دم‌کنی ببندید و حرارت رو کم کنید.
مربای به پس از سرد شدن کمی غلیظ تر میشه، پس دقت کنید تا مربا در زمان پخت خیلی غلیظ نشه.
اگه مربای به غلظت کافی نرسه و خیلی رقیق باشه، احتمال اینکه کپک بزنه زیاد میشه.
اگه بعد از سرد شدن مربای به متوجه شدید که به اندازه کافی غلیظ نیست، کمی شکر اضافه کنید و دوباره روی حرارت بدارید تا به غلظت کافی برسه.
برای درست کردن مربای به بهتره که بیشتر از سه کیلو به استفاده نکنید و اگه مقدار بیشتری مربای به نیاز دارید هر مرتبه حداکثر سه کیلو به استفاده کنید.
از کجا متوجه بشیم که مربای به به غلظت مناسب رسیده؟ برای اینکه متوجه بشید آیا مربای به به غلظت مناسب رسیده یا نه، وقتی که مربا خنک شد، یک قاشق از شربت مربا رو بردارید، اگه شربت مثل عسل کشدار بود و به راحتی از قاشق نریخت، یعنی مربای به به غلظت مناسبی رسیده. 
یک از نکات مهم در پخت مربای به اینه که در زمان جوشیدن مربا، باید کفی که روی سطح مربا تشکیل میشه رو جدا کنید.
ظرف‌هایی که برای نگهداری مربا استفاده می‌کنید باید کاملا تمیز و خشک باشن.
استفاده از دانه‌های به داخل مربا ممکنه باعث تلخ شدن مربا بشه.
برای پخت مربای به بهتره تا از قابلمه لعابی (یا مسی) استفاده کنید.
استفاده از چوب دارچین اختیاریه و به سلیقه شما بستگی داره، اما اگه چوب دارچین نداشتید، نباید از پودر دارچین استفاده کنید، چون که رنگ مربای به رو تغییر میده.
استفاده از آبلیمو برای جلوگیری از شکرک زدن مربای به هست. در بعضی از دستور پخت های مربای به از جوهر لیمو به جای آبلیمو استفاده میشه، اما بهتره که از جوهر لیمو استفاده نکنید.
در زمان مصرف مربای به می‌تونید مقداری گردوی خرد شده روش بریزید، ترکیب طعم مربای به با گردو خیلی خوب میشه.
ممنون میشم اگه نظرات و تجربه‌هاتون رو از پخت مربای به رنده شده در قسمت نظرات با من در میون بگذارید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.