طرز تهیه شیر برنج ساده  بدون خامه

طرز تهیه شیر برنج ساده بدون خامه

طرز تهیه شیر برنج خوشمزه و مجلسی بدون خامه را اینجا بخوانید

دنیای قلم -شیربرنج یک غذای بسیار آسان و البته بسیار مفید است. برای تهیه شیربرنج بدون خامه دستور پخت زیر را استفاده کنید. 

 


مواد لازم برای شیر برنج


برنج 2 پیمانه
شیر 8 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
گلاب 1/2 پیمانه
هل 1/2 قاشق چایخوری

 

شیربرنج بدون خامه

طرز تهیه شیر برنج


برنج را دو ساعت قبل از پخت در ظرفی مناسب خیس کنید.
برنج خیس خورده را روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا جایی که برنج به خوبی نرم و له و آب آن کشیده شود.
در این مرحله شیر را اضافه کنیداجازه دهید به خوبی بپزد و لعب بیا ندازد(توجه کنید پس از افزدن شیر در ظرف تقریبا باید بسته باشد چرا که ویتامین b2 بسیار به نور حساس است و به سرعت اکسیده می شود؛ نکته اینکه برای جلوگیری از سر رفتن غذا یک قاشق چوبی دخل آن قرار دهید)
پس از اینکه شیر برنج لعاب انداخت شکر و هل را اضافه کنید و آن را به مدت یک ربع دم بگذارید.(دقت کنید، کوچکترین شعله را انتخاب کنید، زیر قابلمه حتما شعله پخش کن بگذارید، در این مرحله نمی خواهیم غذا به نقطه جوش برشد که حتما سر خواهد رفت، فقط می خواهیم مواد بهتر جا بیافتد)
پس از کامل شدن زمان پخت، شیر برنج را از روی شعله بردارید، گلاب را به آن اضافه کنید و در حالی که هنوز داغ است در ظرف بریزید و سرو کنید. 

 

شیربرنج برای ماه رمضان

نکات:


– اگر مایل هستید شیر برنج زعفرانی داشته باشید همراه گلاب و شکر مقداری زعفران دم کرده اضافه
-اگر می خواهید شیر برنج با خامه تهیه کنید در این صورت یک پیمانه از مقدار شیر کم کنید و یک پیمانه خامه را جایگزین آن کنید.
– اگر مایل نیستید از شکر استفاده کنید می توانید مقداری نبات در آب جوش (خیلی کم) حل کنید و آن را جایگزین شکر  کنید.

– می توان این غذا را هم به صورت گرم به عنوان نوعی پیش غذا یا آش و هم سرد به عنوان دسری ایرانی و سنتی همراه مربا، شیره، عسل، شکر و … در وعده های غذایی تان جای دهید.
– بهتر است زمانی که شیر را به برنج اضافه می کنید یک یا دو عدد چوب دارچین داخل قابلمه بیاندازید، این کار علاوه بر خواصی که پیش تر برای همراه کردن شیربرنج و دارچین گفتیم عطر مطلوبی نیز به دسر یا پیش غذای شما می بخشد.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.